Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
FenixFood

"Pompoenprijzen kunnen blijven stijgen"

Op de markt bereiken pompoenen momenteel prijzen "tot 1,20 en 1,30 euro per kilo", aldus Miguel Gómez, van de verkoopafdeling van FenixFood. "Door verschillende factoren, zoals hoge temperaturen en een gebrek aan water, die de teelt hebben beïnvloed, en misschien ook door de hoge consumptie, is de Europese voorraad pompoenen momenteel laag en daardoor kunnen de prijzen blijven stijgen."

"Bij FenixFood blijven we tot oktober biologische pompoenen oogsten, maar we werken nu al aan het volgende seizoen van biologische Butternut en Hokkaido pompoenen, die we in het zuiden van Egypte telen. We geloven dat dit een goed jaar wordt voor de pompoenmarkt en daarom hebben we gekozen voor teelt in het tegen-seizoen", aldus Miguel. "Onze belangrijkste markt is Europa, vooral Frankrijk, België, Nederland en Duitsland, maar we staan open voor andere bestemmingen met onze verschillende productlijnen."

Fenix Food heeft 38 jaar ervaring in de teelt en marketing van biologische producten, waarin het gespecialiseerd is, onder leiding van Miguel Gómez. "Het is waar dat we altijd nieuwe dingen leren in dit soort handel, maar we geloven dat, hoewel de situatie ingewikkeld is, we moeten zoeken naar mogelijkheden en vooral de klanten veiligheid, kwaliteit en regelmaat moeten bieden."

"We werken niet alleen met pompoenen; ons belangrijkste product is de zoete aardappel, waarvoor dit jaar een zeer goede oogst wordt verwacht en die we ook het hele jaar door op de markt brengen. Daarnaast werken we ook met avocado's, citrus en andere exotische producten, zoals pitahaya, loquat, guave, custard-appel.... Ons doel is om lijnen te openen, afhankelijk van wat de markt vraagt."

"In 2020 werkten we bijvoorbeeld het hele jaar door met biologische grapefruit, met een aanvoer van Spaans fruit en import uit Mexico, en meer recentelijk zijn we begonnen met een lijn tijgernoten uit Burkina Faso," zegt Miguel Gómez. "We kunnen per seizoen 80 tot 100 containers tijgernoten verwerken, zowel biologische als conventionele."

"We importeren ook cashewnoten uit Burkina Faso. De campagne begint in november en duurt ongeveer 4-5 maanden. In die tijd plannen we de verscheping van 8 tot 10 containers met zowel verse producten bestemd voor consumptie als producten voor de verwerkende industrie."

Een ander facet van FenixFood is de planning van zaaiingen voor haar klanten. "Ons doel is om met grote klanten samen te werken bij het regelen van zaaiperiodes in landen als Marokko, Egypte en natuurlijk Spanje. Wij zorgen voor alles; de klant hoeft ons alleen de richtlijnen te geven voor de technische specificaties van de producten die hij nodig heeft. Egypte, in het bijzonder, is een land dat grote vooruitgang boekt op het tuinbouwgebied. Niet alleen is het een van de grootste citrusproducenten ter wereld (en slechts 5 dagen verwijderd van de Europese markt), maar het is ook een land waarmee steeds meer bedrijven, bijvoorbeeld Europese of Israëlische, rekening moeten houden."

Nieuwe software voor traceerbaarheid en voedselveiligheid voor importeurs
Import speelt een sleutelrol in de wereldwijde markt voor AGF-producten om de correcte bevoorrading van een buitengewoon complexe keten te garanderen. Traceerbaarheid is essentieel, voor biologische producten in het bijzonder, omdat deze al specifieke eisen hebben, die nauwgezet moeten worden gecontroleerd.

"Wij willen met nieuwe lijnen, maar ook met nieuwe ontwikkelingen aan de behoeften van de klant voldoen. Daarom ontwikkelen we, om de kwaliteit en veiligheid bij de invoer van AGF-producten te garanderen, software voor traceerbaarheid en voedselveiligheid die binnenkort op de markt komt en die al zeer goed commentaar heeft gekregen van professionals in Europa, Mexico en de Dominicaanse Republiek," aldus Miguel.

Voor meer informatie:
FenixFood
Vélez-Málaga, Málaga (España)
Tel.: +34 687 43 79 01
m.gomez@fenixfood.es
https://fenixfood.es

Publicatiedatum: