Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

België: Inflatie in supermarkten loopt op tot 12,5%

België: Inflatie in supermarkten loopt op tot 12,5%
Een gemiddeld boodschappenwagentje in een Belgische supermarkt was bijna 12,5% duurder dan een jaar eerder. In vergelijking met juli stegen de prijzen met nog eens 1%, zo blijkt uit een nieuwe enquête van consumenten-organisatie Test-Aankoop. Voor het onderzoek werd gebruik gemaakt van de prijzen van 3000 essentiële voedings- en huishoudproducten in de winkels van Albert Heijn, Aldi, Carrefour, Colruyt, Cora, Delhaize en Lidl. De uitzonderingen in het boodschappenmandje zijn schaars. Alleen voor groenten (+5%), fruit en chocolade (beide +4%) zijn de prijsstijgingen beperkt gebleven.
Bron: retaildetail.eu 

VK: Nisa ‘Fuel for School’-besparingen
In de winkels van de winkelketen Nisa is een actie gestart waarbij de nadruk wordt gelegd op lunchpakketten en ontbijtfavorieten. Deze actie valt samen met het feit dat kinderen in het VK na de zomervakantie weer naar school gaan. Deze maand biedt Nisa met de Fresh 3 actie Easy Peelers 600g en Family Apple-pakjes voor slechts € 1,16 per zakje aan, een gezonde aanvulling op elke lunchtrommel. De 'Fuel for School'-actie ligt in de winkels tot dinsdag 20 september.
Bron: talkingretail.com 

Italië: Carrefour opent eerste verbouwde hypermarkt
Carrefour Italia heeft het startschot gegeven voor een verbouwingsproject van zijn hypermarkten in Italië en heeft zijn winkel in Corso Filippo Turati 75, in Turijn, heropend. Het doel van het vernieuwingsproject is een nieuwere en completere winkelervaring te bieden om aan de nieuwe behoeften van de consument te voldoen. De Carrefour Iper Turati-Bramante-winkel heeft een nieuwe look, met fellere kleuren en een ruimere indeling van de gangpaden. Het aanbod van verse producten varieert van groenten en fruit, kaas en vleeswaren, tot slagerij-afdeling en verse pasta.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Iceland werkt samen met Del Monte om NHS Healthy Start regeling te stimuleren
Iceland is een samenwerking aangegaan met groente- en fruitleverancier Del Monte om de NHS Healthy Start regeling te promoten, die in de herfst van 2021 is opgezet om gezinnen met een laag inkomen te helpen gezond eten en drinken te kopen. Het partnerschap markeert de eerste keer dat een supermarkt samenwerkt met een merk om het Britse gezondheidsgerichte initiatief te ondersteunen, dat gezinnen met jonge kinderen helpt melk, groenten en fruit, peulvruchten en babyvoeding te kopen.
Bron: grocerygazette.co.uk 

België: Delhaize wijzigt loyaliteitsprogramma SuperPlus vanaf oktober
Supermarktketen Delhaize heeft aangekondigd dat het zijn loyaliteitsprogramma SuperPlus zal "optimaliseren en vereenvoudigen" om ervoor te zorgen dat mensen die gezond eten meer kortingen zullen krijgen nu het leven duurder wordt. Wie deze maand tot € 99 uitgeeft in de winkels van het bedrijf in België, krijgt in oktober automatisch 10% korting op alle verse producten met een Nutri-Score van A of B. 
Bron: brusselstimes.com 

België: Managers verlaten zinkende Makro
Hoewel de werknemers van Makro en Metro België gevraagd was in dienst te blijven om de continuïteit van de retailer te verzekeren in het belang van alle werknemers, hebben enkele c-level managers van het bedrijf toch besloten het bedrijf vroegtijdig te verlaten. COO Pieter Verstraete was al op 31 juli vertrokken, naar eigen zeggen "om nieuwe horizonten te verkennen". Volgens informatie van RetailDetail heeft hij nog geen nieuwe job. Ook CFO Christoph Otte-Wiese, van Duitse nationaliteit, heeft het bedrijf verlaten om terug te keren naar moederbedrijf Metro in Duitsland. Hij zal in de Belgische vestiging worden opgevolgd door Tilman Gronau van One Square Advisors, een adviesbureau dat gespecialiseerd is in financiële herstructurering. Dat is gebleken uit interne communicatie van Makro Cash & Carry België, die is doorgespeeld aan de redactie van RetailDetail.
Bron: retaildetail.eu 

Publicatiedatum: