Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: China blijft belangrijke exportbestemming

Ondanks de uitdagingen van de pandemie blijft China een topbestemming voor ingevoerde voedingsproducten. De Covid-19- pandemie veranderde het landschap van het land, omdat e-commercebedrijven terrein wonnen op traditionele retailhandelaren. Onlineplatforms hebben ook het bereik van ingevoerde producten naar tweede- en derdelijnssteden uitgebreid. Hoewel de markt kansen biedt, kunnen de problemen met de wereldwijde toeleveringsketen en de lastige registratie-eisen voor ingevoerde producten het enthousiasme van sommige exporteurs temperen.

Het bruto binnenlands product van China bedroeg in 2021 114,4 biljoen RMB (17,8 biljoen euro), wat neerkomt op een stijging met ongeveer 13 biljoen RMB (ruim 3 biljoen euro) ten opzichte van 2020, of een groei van 8,1% j-o-j, volgens het Nationaal Bureau voor de Statistiek (NBS). De agri-export van de VS naar China bedroeg in 2021 ongeveer 33,2 miljard euro, een stijging ten opzichte van de 26,5 miljard euro in 2021, waarmee China opnieuw de grootste markt voor de agri-export van de VS is. In 2021 bedroeg de invoer van levensmiddelen uit de wereld 102,5 miljard euro, een stijging met 14,83 procent ten opzichte van 2020.

Klik hier om het volledige verslag te lezen.

Bron: apps.fas.usda.gov

Publicatiedatum: