Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour bevriest prijzen van 100 dagelijkse producten om inflatie te bestrijden

Zweden: Nina Jönsson benoemd als nieuwe CEO van ICA Gruppen
Per Strömberg heeft ervoor gekozen ICA Gruppen te verlaten, waar hij sinds 2012 CEO is geweest. Hij zal zijn CEO-rol neerleggen op 31 december 2022. De raad van bestuur heeft Nina Jönsson benoemd tot de nieuwe CEO. ICA Gruppen heeft ook het volgende gemeld: Eric Lundberg wordt de nieuwe CEO van ICA Zweden en Monika Magnusson de nieuwe CEO van Apotek Hjärtat. Anders Svensson heeft ervoor gekozen ICA Zweden te verlaten na 13 jaar in de rol van CEO. Eric Lundberg, momenteel CEO van Apotek Hjärtat, is benoemd tot de nieuwe CEO van ICA Zweden. In verband hiermee is Monika Magnusson, directeur verkoop bij Apotek Hjärtat, benoemd om Eric Lundberg op te volgen als de nieuwe CEO van Apotek Hjärtat.
Bron: icagruppen.se 

Carrefour heeft de prijzen van 100 dagelijkse producten bevroren in een poging om de koopkracht van de mensen in Frankrijk te beschermen
Om de inflatie te helpen bestrijden, heeft Carrefour zojuist aangekondigd dat het de prijzen van 100 van zijn eigen merkproducten voor de dagelijkse basisbehoeften van zijn klanten bevriest. Dit initiatief heeft betrekking op verschillende productgroepen, waaronder zowel voedingsmiddelen (AG, kruidenierswaren, conserven, aperitieven, specerijen, seizoensproducten, dranken, enz.) als non-food producten
Bron: carrefour.com 

Dino Polska rapporteert dubbelcijferige LFL omzetgroei
De Poolse retailer Dino Polska heeft in de eerste helft van zijn boekjaar een like-for-like omzetgroei van 25,5% geboekt. De inkomsten voor de periode bedroegen €1,8 mld, een stijging van 45,4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijf schreef zijn prestatie toe aan investeringen in de ontwikkeling van zijn netwerk. 
Bron: esmmagazine.com 

Amazon zet Fresh-uitbreiding in VK stop
Amazon heeft de Britse expansie van zijn Fresh-supermarktketen, waarvan de eerste vestiging in maart 2021 werd geopend, stopgezet. De winkels combineren een traditionele supermarkt met de kassaloze 'just walk out'-technologie die door Amazon Go is gepionierd: er zijn geen kassa's, aankopen worden automatisch herkend en betaald via de Amazon-app. Toch wil Amazon in de nabije toekomst nog meer Fresh-winkels openen, vertelde een woordvoerster aan The Sunday Times.
Bron: retaildetail.eu 

Carrefour introduceert groentebierassortiment in Polen
Carrefour Polska heeft aangekondigd dat het een plantaardig bierassortiment heeft geïntroduceerd in Polen, waarvan het beweert dat het een eerste in zijn soort is in het land. Het veganistische bier, afkomstig van Nook Brewery, maakt gebruik van natuurlijke bieten-, tomaten- en wortelsap en is verkrijgbaar in drie varianten - paarse biet, bloedtomaat en roestige wortel.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Magic Bag-mijlpaal voor Nisa en Too Good To Go
De onafhankelijke retailers van Nisa hebben een Magic Bag-mijlpaal bereikt: sinds het begin van de relatie met voedseloverschot-app Too Good To Go in 2019 zijn nu 100.000 maaltijden gered. Met 300 winkels die nu bij de app zijn aangesloten, komt het laatste cijfer neer op een besparing van 250 ton CO2.
Bron: nisalocally.co.uk 

VK: Uber Eats en Co-op sluiten overeenkomst voor snelle online bezorging
Co-op en Uber Eats zijn een samenwerkingsverband aangegaan als onderdeel van de plannen van de convenience-retailer om zijn on-demand online thuisbezorgingsdienst uit te breiden. Dankzij de samenwerking kunnen klanten tegen het einde van het jaar in ongeveer 1.000 Co-op-winkels via de Uber Eats-app boodschappen bestellen, die dan binnen 30 minuten worden bezorgd.
Bron: retailtechinnovationhub.com 

Iceland introduceert Value Essentials om zwaar getroffen klanten te helpen
Diepvriesspecialist Iceland heeft een voordelig assortiment levensmiddelen geïntroduceerd om de concurrentie aan te gaan met de voordelige assortimenten van zijn concurrenten. Het assortiment is nu verkrijgbaar in de winkels van Iceland en The Food Warehouse en bevat alledaagse artikelen zoals brood, melk en fruit.
Bron: retailgazette.co.uk 

Publicatiedatum: