Spar speelt ander spel dan AH en Jumbo

Wat 90 jaar geleden begon als groothandel werd later een supermarkt en profileert zich nu als gemaksformule. Spar vindt zichzelf voor de tweede keer opnieuw uit. Want Spar een supermarkt noemen? Dan valt innovatiemanager Sipke van der Werf je onmiddellijk in de rede. Het retailbedrijf combineert dagelijkse boodschappen met foodservice en speelt zo een ander spel dan Albert Heijn en Jumbo. Spar telt inmiddels zo’n 550 locaties, maar dat aantal moet de komende jaren gaan verdubbelen. Vendingmachines zijn er al, daar komen snel ook onbemande winkels bij, vertelt hij in de BNR podcast Baanbrekende Businessmodellen.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven