Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl Italië opent 150 nieuwe winkels tegen 2024

Managementwissels bij Carrefour
Verrassende managementwissel bij Carrefour: Geoffroy Gersdorff keert na twee jaar terug vanuit het hoofdkantoor in Massy en wordt vanaf maandag 4 juli algemeen directeur België. Laurent Vallée wordt uitvoerend directeur Noord-Europa.
Bron: retaildetail.eu 

Amazon opent Nederlands distributiecentrum
Amazon opent binnen afzienbare tijd een distributiecentrum in Nederland. Verkopers van derden moeten hun producten momenteel in Duitsland opslaan. Bovendien wil het Nederlandse Amazon drie keer zoveel handelaren aantrekken. Dat zei Benelux country manager Roeland Donker tijdens zijn presentatie op de Webwinkel Vakdagen, het grootste ecommerce-evenement van de Benelux-regio.
Bron: ecommercenews.eu

Italië: Lidl opent 150 nieuwe winkels tegen 2024
Lidl Italia heeft voor 2021 een omzet gerapporteerd van €5,9 mld, een stijging van 6,9% ten opzichte van het voorgaande jaar, en heeft plannen aangekondigd om € 1,5 mld te investeren tegen 2024 om 150 nieuwe verkooppunten te openen. Momenteel telt het netwerk van de retailer 700 winkels in Italië en de discounter streeft naar 1.000 winkels in 2030.
Bron: esmmagazine.com 

Zorgen over aanbod blijven groot
De oorlog in Oekraïne blijft grote economische en commerciële gevolgen hebben voor de voedselvoorzieningsketens. De crisis rond de kosten van levensonderhoud heeft ertoe geleid dat meer mensen van product veranderen, wat de aanbodketens verder beïnvloedt. In het laatste consumentenonderzoek dat voor de IGD is uitgevoerd (24-26 juni 2022), heeft ongeveer twee derde van de volwassenen (65%) onlangs in de winkel of online tekorten aan bepaalde voedingsmiddelen en kruidenierswaren ervaren. Dit is nog steeds relatief hoog, hoewel het cijfer marginaal is gedaald in vergelijking met vorige maand (68%). De bezorgdheid over het aanbod is nog steeds het grootst voor verse producten (24%).
Bron: igd.com 

Reliance begint Brits broodjesmerk Pret A Manger in India
Reliance Industries heeft aangekondigd dat het in India filialen van Pret A Manger zal openen in het kader van een franchiseovereenkomst met de Britse sandwich- en koffieketen. Dit is de eerste stap van het Indiase bedrijf in de groeiende voedings- en drankensector van het land.
Bron: reuters.com 

Publicatiedatum: