De Belgische Colruyt Group heeft het boekjaar 2021/2022 op 31 maart afgesloten met een omzet van 10,04 miljard euro. In vergelijking met het voorgaande boekjaar nam de omzet met 1,2% toe. Het bedrijfsresultaat viel echter met 28,3% terug tot 375 miljoen. Het supermarktbedrijf sloot het boekjaar af met een nettowinst na belastingen van 288 miljoen. Dat is 30,8% lager dan in het boekjaar 2020/2021.
Colruyt Group is actief in België, Frankrijk en Luxemburg, met meer dan 700 eigen winkels en ongeveer 580 aangesloten winkels. In België gaat het om Colruyt Laagste Prijzen, OKay, Bio-Planet, Cru, Dreamland, Dreambaby, Bike Republic en de geaffilieerde winkels Spar. In Frankrijk zijn er naast Colruyt-winkels ook geaffilieerde winkels van Coccinelle, Coccimarket en Panier Sympa. Solucious en Culinoa leveren foodservice- en retailproducten aan klanten in België.
Colruyt Group verwacht dat de huidige macro-economische context, die wordt gekenmerkt door inflatie, kostenstijgingen en een negatief consumentenvertrouwen, zich zal voortzetten. Het bedrijf verwacht dat het geconsolideerd nettoresultaat exclusief mogelijke eenmalige effecten in het boekjaar 2022/2023 verder zal dalen ten opzichte van het afgesloten boekjaar. Onzekerheid ten gevolge van de geopolitieke situatie kan de resultaatverwachting van het boekjaar 2022/2023 verder beïnvloeden.