Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco belooft prijzen te beteugelen nu winst verdrievoudigt

Lidl België en Luxemburg benoemt nieuwe CEO
Lidl België en Luxemburg heeft Matúš Gála benoemd tot nieuwe CEO, met ingang van 1 mei. Hij maakte de afgelopen 14 jaar deel uit van Lidl, waarvan 5 jaar als CEO van Lidl Slovakia.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Simply Fresh begint 2022 met een reeks openingen
Een wervingscampagne van Simply Fresh heeft geresulteerd in de opening van 5 nieuwe winkels dit jaar, zo heeft het concern bevestigd. Er is een nieuwe Simply Fresh geopend in Poole, Dorset, terwijl er Simply Local-winkels zijn geopend in Redcar, Hull, Newcastle Under Lyme en Sunderland. De groep zei dat er volgende maand nog 2 winkels in Noordoost-Engeland zullen worden geopend, waardoor het totaal op 7 komt.
Bron: talkingretail.com 

Nieuw IGD-rapport roept op tot dringende herziening van Britse verpakkingsstrategie
IGD heeft een nieuw rapport gepubliceerd om de voedingsmiddelen- en consumptiegoederen-sector te helpen vooruitgang te boeken op weg naar de gezamenlijke ambitie om de milieu-impact van de Britse verpakkingen tegen 2030 te halveren. Het nieuwe rapport, 'Halvering van de milieu-impact van het Britse verpakkingssysteem: How industry and key stakeholders can work together to drive positive change', richt zich op de grote uitdagingen waar de sector voor staat en benadrukt de mogelijkheden om de impact te verminderen en kostenbesparingen te realiseren.
Bron: igd.com 

VK: Tesco belooft prijzen te beteugelen nu winst verdrievoudigt
De winst van Tesco is vorig jaar meer dan verdrievoudigd dankzij een stijgende omzet en een daling van de aan Covid gerelateerde kosten. De grootste supermarktketen van het Verenigd Koninkrijk rapporteerde een winst voor belastingen van € 2,4 mld, tegen € 765 mln een jaar eerder. De groepsomzet, exclusief brandstof, steeg met 2,5% tot € 65,9 mld, terwijl in het VK de retailomzet steeg met 2,3% op jaarbasis.
De Britse supermarktketen Tesco is bang dat de winst dit jaar onder druk komt te staan door de opgelopen inflatie. In de concurrentie met discounters zoals Lidl en Aldi kan Tesco het zich niet veroorloven de hogere prijzen door te schuiven naar de consument.
Bron: bbc.com 

Noord-Ierland: Lidl is fruitleverancier bij Mash Direct Belfast City Marathon
Lidl Noord-Ierland heeft een nieuwe samenwerking aangekondigd met de Mash Direct Belfast City Marathon als officiële 'fruitleverancier'. De deelnemers krijgen een energieke en gezonde boost om de finish te halen wanneer de marathon op zondag 1 mei van start gaat.
Bron: businessfirstonline.co.uk 

VK: NielsenIQ data toont mogelijke impact van stijgende boodschappenprijzen op consumentengedrag
Meer dan de helft van de consumenten (53%) in het Verenigd Koninkrijk beweert dat de kosten van hun wekelijkse boodschappen in de afgelopen 6 maanden zijn gestegen. Dit inzicht van NielsenIQ maakt deel uit van een onderzoek waarin 5 nieuwe consumentengroepen zijn geïdentificeerd en is nagegaan hoe deze het komende jaar, tegen de achtergrond van de stijgende inflatie, het winkelgedrag zullen bepalen.
Bron: kamcity.com 

VK: Waitrose zit met gat van € 4,8 mln na kortstondige deal met online partner
Supermarkt Waitrose is zo'n € 4,8 mln schuldig na een samenwerking van 4 maanden met een insolvente onderneming van een oprichter van Ocado. Volgens een bericht in The Times is Waitrose de op één na grootste handelsschuldeiser van online supermarktbedrijf Today Development Partners, dat vorige maand failliet ging.
Bron: cityam.com 

Jumbo beperkt verdere Belgische expansie
De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft vooralsnog geen plannen voor uitbreiding naar het Franstalige zuiden van België, noch voor een Belgische webwinkel. De voortgang verloopt traag, geeft de retailer toe.
Bron: retaildetail.eu 

Ahold Delhaize deelt klimaatupdate met Nederlandse NGO Milieudefensie
Ahold Delhaize heeft een klimaatupdate gedeeld met de Nederlandse NGO Mileudefensie. Met het meest recente IPCC-rapport dat net uit is, is de wereld zich meer dan ooit bewust van de directe stappen die we allemaal moeten nemen om klimaatverandering tegen te gaan. Bij Ahold Delhaize zijn we vastbesloten om ons steentje bij te dragen."
Bron: aholddelhaize.com 

Noord-Ierland: IJslandse winkels gaan samenwerking aan met koeriersdienst Uber Eats
Retailer van diepgevroren levensmiddelen Iceland is een samenwerking aangegaan met Uber Eats om klanten in Noord-Ierland in slechts 30 minuten te kunnen beleveren. De samenwerking begint in eerste instantie met 6 winkels, maar in de loop van het jaar zullen meer winkels zich bij de nieuwe service aansluiten.
Bron: belfasttelegraph.co.uk 

Gemiddelde Portugese boodschappenmand is duurder geworden
Sinds het begin van de oorlog in Oekraïne is de prijs van een mandje met essentiële levensmiddelen in Portugal met € 11,30 of 6,15% gestegen, zo blijkt uit een nieuwe studie. De gegevens van de Portugese consumenten-organisatie Deco bestrijken de periode van 23 februari tot 6 april. Deco heeft de prijzen van belangrijke producten gevolgd, zoals kalkoen, kip, makreel, uien, aardappelen, wortelen, bananen, appelen, sinaasappelen, rijst, spaghetti, suiker, ham, melk, kaas en boter.
Bron: esmmagazine.com 

Publicatiedatum: