Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Be Climate steunt Veganuary

Be Climate zal Veganuary voor de tweede maal steunen. Het klimaatneutrale AGF-label wil mensen aanmoedigen een veganistische voeding te proberen en op deze manier een positieve bijdrage te leveren aan hun gezondheid en het milieu. Ook dit jaar zullen bekende bedrijven, waaronder Edeka, Ikea en Burger King, meewerken aan dit initiatief en campagnes lanceren rondom het thema 'vegan'.  

Daarnaast wordt het initiatief gesteund door een aantal beroemdheden, zoals Paul McCartney, Brian Adams, Timo Hildebrand en Eric Adams, de burgemeester van New York. Veganuary is een samentelling van de worden 'vegan' en 'January' en slaat terug op de campagne en de gelijknamige organisatie die in 2014 in het VK werd opgericht en zich inzet voor het promoten van een plantaardig voedingspatroon. De populariteit is groot en het aantal deelnemers neemt jaarlijks toe. 



In 2021 werden meer dan 582.000 mensen uit 209 verschillende landen geregistreerd en werden er meer dan 825 nieuwe vegan-producten en menu's gelanceerd bij aanvang van het nieuwe jaar. Alleen al in Duitsland namen meer dan 170 bedrijven aan de campagne deel.

"Veganuary is niet bedoeld om mensen iets de ontzeggen, maar om ze aan te moedigen een minder milieubelastende voedingswijze te proberen. De periode na de feestdagen is een goede tijd om wat bewuster met voeding bezig te zijn. Vorig jaar heeft Veganuary me echt verbaasd en laten zien hoe heerlijk en divers veganistische voeding kan zijn. Het vervangen van dierlijke producten door groenten en fruit is goed voor jezelf en de planeet. Met onze Be Climate-producten kan dit zelfs klimaatneutraal omdat we de CO2-uitstoot van onze productie berekenen en compenseren via gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten," aldus Mike Port, directeur van Port International.  

Be Climate steunt het initiatief door middel van interne campagnes voor medewerkers en een wedstrijd op Instagam. Om de grauwe januarimaand wat op te fleuren roept Be Climate op om eenvoudige en smakelijke vegan recepten te delen via #vegancolourcooking. 

Voor meer informatie: 
Lena Serrano
lena@port-international.com 

Publicatiedatum: