Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jeronimo Martins boekt een bijna 20% hogere nettowinst in het 3e kwartaal

Polen: Aldi Nord opent technologiehub in Krakau
Aldi Nord heeft een nieuwe technologiehub geopend in de Poolse stad Krakau. Begin deze maand zijn de eerste medewerkers op de locatie aan de slag gegaan. Volgend jaar zullen er naar verwachting 250 IT-specialisten in dienst zijn.
Bron: retaildetail.eu

Duitsland: Trigo zorgt voor "pick-and-go"-winkelervaring in REWE Keulen
Trigo, een in Israël gevestigde computer vision start-up die de retailsector technologie aanbiedt voor kassaloos winkelen, werkt samen met de Duitse supermarktgigant REWE Group, een van Europa's grootste retailers en de op één na grootste voedselketen van Duitsland, om een "pick-and-go"-winkelervaring te bieden aan REWE-klanten in het centrum van Keulen.
Bron: businesswire.com

Finland: K Group introduceert geautomatiseerd afhaalsysteem
K Group is begonnen met de bouw van een geautomatiseerd orderafhandelingssysteem, waarvan de retailer beweert dat het de eerste in zijn soort is dat ter plaatse in een Finse supermarkt wordt gerealiseerd. Het zal efficiënte leveringen aan online klanten mogelijk maken en hen tegelijkertijd toegang geven tot een breed scala aan gespecialiseerde items en balie-items. Het systeem zal naar verwachting in de eerste helft van 2022 operationeel zijn.
Bron: esmmagazine.com

VK: Asda en Quantium kondigen exclusief datapartnerschap aan
Supermarktketen Asda is een strategische samenwerking aangegaan met Quantium, een toonaangevend bedrijf in data-analyse, dat Asda en zijn leveranciers in staat moet stellen klanten beter te begrijpen en nog doeltreffender aan hun behoeften te voldoen.
Bron: corporate.asda.com

Nederland: binnenkort ook Jumbo-producten bij Hema
Hema gaat binnenkort Jumbo-producten verkopen in een aantal van haar winkels. De proef is onderdeel van de nieuwe strategie van CEO Saskia Egas Reparaz. Welke artikelen van Jumbo in de Hema-winkels zullen liggen, is nog niet bekend.
Bron: retaildetail.eu

Groei Nederlandse aankopen in het buitenland neemt af
Hoewel Nederlandse consumenten nog steeds meer grensoverschrijdende bestellingen doen binnen de EU, was er in het tweede kwartaal van 2021 een groei van 17% ten opzichte van vorig jaar. In totaal gaven zij meer dan € 800 mln uit in webwinkels binnen de EU. Dit is een langzamere groei dan in voorgaande kwartalen. Het CBS publiceerde een rapport over de online bestellingen van Nederlandse consumenten bij winkels buiten Nederland, binnen de EU. Volgens dat rapport is de groei die in het tweede kwartaal van 2021 te zien was, vergelijkbaar met de kwartaalgroei in de jaren voor de pandemie.
Bron: ecommercenews.eu 

Kwartaalwinst Portugese retailer Jeronimo Martins stijgt met 19,5%
De op één na grootste retailer van Portugal, Jeronimo Martins, heeft in het derde kwartaal een nettowinststijging van bijna 20% geboekt, gestimuleerd door een robuuste omzet in zijn belangrijkste markt Polen en een opleving in eigen land door de versoepeling van de beperkingen in verband met het coronavirus. Het bedrijf rapporteerde een nettowinst van € 137 mln komende van € 115 mln een jaar geleden tussen juli en september, toen in Portugal en Polen de beperkingen om de pandemie te controleren werden opgeheven.
Bron: reuters.com 

Exki post-Covid: "We blijven relevant door onze klanten te volgen"
De gezonde fastfoodketen Exki heeft zich hersteld van de Covid-crisis. De pandemie heeft een nare tol geëist, maar Exki kijkt weer vooruit en probeert dicht bij zijn klanten te blijven met innovaties als 'connected fridges'. Dat vertelt marketing- en innovatiedirecteur David Esseryk tijdens een interview aan RetailDetail.
Bron: retaildetail.eu 

Publicatiedatum: