Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

HelloFresh wil aantal tech-medewerkers wereldwijd verdubbelen

HelloFresh gaat het technologieteam in de komende 12 maanden verdubbelen door 1.000 nieuwe functies te creëren. Het bedrijf wil klanten hiermee meer keuze en personalisatie bieden, en haar totale marktaandeel verder uitbreiden. 

De uitbreiding komt nadat HelloFresh SE sterke resultaten boekte met een omzetgroei van 1,56 miljard euro en meer dan 30 miljoen bestellingen in het tweede kwartaal van 2021. Dit bewijst dat de vraag naar maaltijdboxen aanhoudt, ondanks dat in veel landen er geen sprake meer is van lockdowns. 

HelloFresh is op zoek naar tech-talent van over de hele wereld, inclusief Nederland. Het bedrijf geeft talent de kans om impact te maken op grote schaal en te werken bij een van de snelst groeiende tech-bedrijven van Europa. De vacatures worden vervuld in de bestaande wereldwijde technologiehubs in Berlijn, New York, Toronto, Boulder en Sydney.

“Ik ben verheugd om deze uitbreiding aan te kondigen na 18 uitzonderlijke maanden voor HelloFresh,” aldus Dominik Richter, mede-oprichter van HelloFresh. “De pandemie daagde ons uit om nieuwe technologieën en processen te omarmen om onze klanten wereldwijd blij te maken in een periode dat zij ons het hardst nodig hadden.”

De investering in technologie gaat gepaard met veel oog voor diversiteit en inclusie. Hierbij ligt de nadruk op het creëren van een divers personeelsbestand, het bouwen op aanwezig talent alsmede het werven en behouden van divers talent, zodat het brede klantenbestand van HelloFresh weerspiegeld wordt. 

“Deze nieuwe functies helpen onze reputatie te versterken als digitaal georiënteerde maaltijdboxleverancier met als basis technologie. Het gaat helpen om ons productaanbod nog verder te verbeteren, een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden aan onze klanten en uit te breiden naar meer markten. Ik kijk ernaar uit om nieuwe collega’s te verwelkomen!”

De groei van de technologische capaciteiten van HelloFresh is een belangrijke strategie om te voldoen aan de aanhoudende vraag naar investeringen in personeel en innovaties. De afgelopen jaren heeft HelloFresh haar team, dat verantwoordelijk is voor alles wat met technologie te maken heeft, aanzienlijk uitgebreid: van het digitale product en het ontwikkelen van nieuwe recepten tot het aandrijven van de enorme voedselketen over 4 continenten. Ook op dit moment verzamelt en analyseert HelloFresh actief meer dan 3 miljoen unieke datapunten van haar abonnees als onderdeel van het proces van receptontwikkeling.

Nieuwe technologische mogelijkheden staan ook centraal in de multimerkenstrategie van HelloFresh SE om haar totale afzetmarkt te laten groeien. Dit gebeurt door de introductie van nieuwe merken en productlijnen die inspelen op verschillende levensstijlen en voedingsvoorkeuren. HelloFresh nam in augustus YouFoodz over, een fabrikant van kant-en-klare maaltijden in Australië. In april 2021 lanceerde HelloFresh het merk GreenChef in het Verenigd Koninkrijk om tegemoet te komen aan het gespecialiseerde dieetsegment, waaronder veganistisch, keto en paleo. In de VS heeft het bedrijf zojuist aangekondigd dat het binnenkort ook aanvullende maaltijden en oplossingen gaat aanbieden via zijn HelloFresh Markt, waardoor klanten een opwindend assortiment tegen concurrerende prijzen kunnen toevoegen aan hun bestaande bestellingen van maaltijdboxen. Nederland was de eerste markt waarin de HelloFresh Markt is gelanceerd. 

In februari 2021 kondigde HelloFresh ook aan dat het de duurzaamheidsinspanningen zou gaan uitbreiden, waarbij het bedrijf zich ertoe verplichtte de uitstoot in de productiefaciliteiten met 60% te verminderen en voedselverspilling die naar de stortplaats of verbranding gaat per euro-omzet tegen 2022 te halveren. De technologie-functies zullen ingezet worden om deze ambitie te realiseren, terwijl het bedrijf duurzame en verantwoorde systemen en processen blijft omarmen.

Publicatiedatum: