Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rode bietenschijven PLUS met zichtbare Nutri-Score A in het schap

PLUS maakt het klanten makkelijker gezonder te kiezen. Deze week start de supermarkt een tweede pilot met het nieuwe voedselkeuze-logo Nutri-Score. De Nutri-Scores van 3000 PLUS huismerkproducten zijn vanaf nu op de elektronische schaplabels in de winkel en online zichtbaar. Uit onderzoek* onder ruim 1000 Nederlanders blijkt dat voor 79% van de respondenten een gezonde keuze van belang is bij het kiezen van producten in de supermarkt. 

Makkelijker gezonder kiezen, in de winkel en online
Al eerder startte PLUS een pilot met Nutri-Score op de verpakkingen van Biologisch PLUS en Bio+ producten. Nu volgt de tweede pilot. Vanaf deze week staat de Nutri-Score van PLUS huismerkproducten op de elektronische schaplabels in de winkel, online op PLUS.nl en in de PLUS app. Door de Nutri-Score op de elektronische schaplabels af te beelden zien klanten direct bij het schap hoe de huismerkproducten van PLUS scoren. Klanten die online boodschappen doen bij PLUS komen tijdens hun bestelling op ruim 3000 huismerkproducten ook de Nutri-Score tegen. Zo kunnen klanten van PLUS in de winkels én online, makkelijker gezonder kiezen met Nutri-Score.

Onderzoek wijst uit: veel sympathie voor Nutri-Score
Het onderzoek geeft ook aan dat 2 op de 3 Nederlanders voorstander is van de introductie van Nutri-Score in Nederland. 70% vindt dat Nutri-Score helpt om producten simpel en snel met elkaar te vergelijken. Naast gemak is het ontbreken van een overzicht wat nu werkelijk een gezonde keuze is, de belangrijkste reden voor consumenten om niet altijd een gezondere keuze te maken. Tot slot vindt 77% Nutri-Score een duidelijk en eenvoudig logo om snel af te lezen of een product gezond of ongezond is.

Elsbeth van Dam, Huismerk manager bij PLUS: “Bij PLUS staan we voor Goed Eten. We vinden het belangrijk om onze klanten te helpen om gezonder te eten. Daarom hechten we als supermarktketen veel waarde aan de keuze van de overheid voor het voedselkeuzelogo Nutri-Score. Met deze pilots willen we onze klanten alvast kennis laten maken met Nutri-Score, hiervan leren en onze producenten nog gerichter aanzetten tot productverbetering.”

Nutri-Score maakt gezonder kiezen makkelijker
Nutri-Score is een voedselkeuzelogo dat klanten helpt om producten binnen een categorie snel en makkelijk met elkaar te vergelijken. Hierdoor kunnen klanten makkelijker gezonder kiezen. Producten kunnen binnen Nutri-Score een A tot en met een E scoren en bij iedere score hoort een kleur. Score A is voor producten met de meest gezonde samenstelling en heeft een donkergroene kleur. Score E is voor producten met de minst gezonde samenstelling en heeft een rode kleur.

De overheid heeft Nutri-Score gekozen als het voedselkeuzelogo voor Nederland. Naar verwachting wordt Nutri-Score medio 2022 officieel in Nederland geïntroduceerd. Vooruitlopend op de officiële invoering start PLUS nu alvast met twee pilots. De supermarkt wil met het voedselkeuzelogo klanten helpen met het ontwikkelen van een gezondere leefstijl en het makkelijker maken voor klanten om gezonder te kiezen.

Voor meer informatie zie www.plus.nl/nutri-score 

*Bron: Representatief onderzoek uitgevoerd door Direct Research onder 1030 consumenten. De onderzoeksperiode liep van 5 – 12 augustus via een online vragenlijst

Publicatiedatum: