Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Boodschappenbezorger Rohlik haalt € 100 mln op

Le Groupement U sterkste foodretailer in Frankrijk, Carrefour zet dynamiek door
De Franse retailer le Groupement U zag zijn marktaandeel in de meest recente periode van vier weken met een procentpunt groeien tot 11,5% en presteerde daarmee beter dan zijn rivalen, aldus Kantar. De prestaties van de retailer waren te danken aan zowel positieve afzet in de winkels als online verkopen, aldus Kantar. Uit de gegevens, voor de periode van 17 mei tot 13 juni (P6 2021), bleek ook dat Carrefour zijn recente dynamiek op de markt voortzette, met een groei van het marktaandeel met 0,5%, terwijl ook de loyaliteit en de waardering van klanten toenamen. Zijn Carrefour Market-tak zag zijn marktaandeel met 0,2% groeien, terwijl zijn onlinedienst vooruitgang blijft boeken, merkte Kantar op.
Bron: esmmagazine.com 

Tsjechische online boodschappenbezorgstartup Rohlik haalt €100 mln op
Rohlik verklaarde € 100 mln te hebben opgehaald bij investeerders tegen een waardering van € 1 mld en werd daarmee de laatste speler in de populaire sector die zijn groei-inspanningen kracht bijzette. De ronde, geleid door Index Ventures, komt slechts 3 maanden nadat Rohlik
€ 190 mln ophaalde bij investeerders om uit te breiden naar Duitsland vanuit zijn bestaande markten in de Tsjechische Republiek, Hongarije en Oostenrijk.
Bron: reuters.com 

VK: Overnemer Morrisons moet bod verhogen tot ongeveer € 7,5 mld, zegt topinvesteerder
Het Amerikaanse private equity bedrijf dat Morrisons probeert te kopen moet zijn bod verhogen tot ongeveer € 7,5 mld om de betrokkenheid van het bestuur van de Britse supermarkt te verdienen, volgens een top tien aandeelhouder in de retailer. Morrisons, de vierde grootste Britse kruidenier na Tesco, Sainsbury's en Asda, verwierp deze maand een bod van € 6,4 mld van Clayton, Dubilier & Rice (CD&R). "Naar onze mening is er geldigheid voor een bod...", zei JO Hambro, dat fondsen beheert die goed zijn voor 3% van Morrisons. "Wij geloven dat elk bod op de groep dat in de buurt komt van € 3,13/aandeel, engagement en overweging verdient."
Bron: reuters.com 

VK: Logistieke problemen
Buurtwinkels in het hele land hebben de afgelopen weken te maken gehad met ernstige verstoringen van hun leveringen, een situatie die is veroorzaakt door een nationaal tekort aan vrachtwagenchauffeurs. Nisa is een van de getroffen groothandels. Het bedrijf vertelde Independent Retail News dat zijn logistieke leverancier DHL door dit probleem begin juni zijn leveringen aan winkels moest missen. De groothandelaar vertelde: "Het tekort treft Nisa op dezelfde manier als de hele sector. Tot nu toe zijn we in staat geweest om bestellingen op de dag zelf te blijven leveren, maar het is zeker een zeer uitdagende tijd."
Bron: talkingretail.com 

Groei Britse foodretail op korte termijn sterk vertraagd
De Britse foodretail zal de ongekende, door een pandemie gestimuleerde groei van 8,5% in 2020 zien vertragen tot 1,7% in 2021 en 0,9% in 2022, wanneer het winkelend publiek bezuinigt en horeca zijn omzet terugwint, aldus sectoronderzoeker IGD. Het zei dat de scherpe daling van de groei zal worden gevolgd door een periode van bescheiden herstel, dat de markt zal zien groeien met 8,1% tot € 197 mld over 2021-2026.
Bron: reuters.com 

Carrefour België partnert met Google Cloud voor volgende fase van digitale transformatie
Google Cloud en Carrefour Belgium, een van 's lands grootste foodretailers, hebben een nieuw partnership aangekondigd om Carrefour Belgium's bedrijfskritische SAP-systemen en supply chain-gegevens naar de cloud te brengen. In het kader van deze alliantie bouwt Carrefour Belgium een nieuwe data cloud, migreert het zijn datacenters naar Google BigQuery voor opslag en analyse en helpt het een kader te creëren voor next-generation projecten in mobile en ecommerce, data analytics, en machine learning.
Bron: carrefour.com 

Publicatiedatum: