Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Grootste Chinese online marktplaats verbindt kleinschalige Chinese telers met consumenten

Pinduoduo werd vorig jaar de grootste online marktplaats in China, nadat het 788 miljoen klanten had verzameld, of meer dan de totale bevolking van Europa.

Het Nasdaq-genoteerde bedrijf ontwikkelde een "Internet + Agriculture"-initiatief om de rechtstreekse afzet tussen kleinschalige telers en consumenten te vergemakkelijken. Door aanbevelingen te doen aan consumenten op basis van hun winkelvoorkeuren, kan het platform de vraag bundelen en grote bestelvolumes genereren voor de telers-handelaren.

Dit helpt de telers om hun afhankelijkheid van groothandelaren te verminderen en maakt het voor hen mogelijk om rechtstreeks aan consumenten te verkopen, waardoor de algemene efficiëntie van de toeleveringsketen verbetert en de kosten dalen.

"Dankzij een dergelijk initiatief krijgen consumenten uiteindelijk versere en veiligere producten tegen lagere prijzen, terwijl telers meer verdienen, wat opnieuw kan worden geïnvesteerd in hun tuinbouwpraktijken en technologie om de teelt-efficiëntie en -kwaliteit verder te verbeteren", aldus Pinduoduo.

Pinduoduo heeft in recordtijd bijna 800 miljoen klanten vergaard en is daarmee een van de snelst groeiende internetbedrijven voor consumenten ter wereld. Het bedrijf heeft zijn model omschreven als "Costco + Disney", verwijzend naar de combinatie van value-for-money-aanbiedingen en entertainment. Het is uniek onder de andere grote internetbedrijven, omdat het van de digitalisering van de tuinbouwsector een strategische kernprioriteit heeft gemaakt.

Het bedrijf werkt samen met lokale overheden en de academische wereld om de modernisering van tuinbouwpraktijken te vergemakkelijken en de teelt-efficiëntie op het Chinese platteland te verbeteren via het initiatief "Duo Duo Farm". Pinduoduo financiert ook onderzoek en investeert in technologie in de tuinbouw met als doel de teelt, kwaliteitscontrole en voedselveiligheid te verbeteren.

In augustus 2020 startte Pinduoduo Duo Duo Grocery, een ophaalservice waarmee gebruikers online boodschappen en aanverwante producten kunnen bestellen en de volgende dag de producten kunnen ophalen bij nabijgelegen afhaalpunten.

Om haar doel om 's werelds grootste AGF-leverancier te worden te ondersteunen, investeert Pinduoduo in de bouw van een op tuinbouw gerichte logistieke infrastructuur die kwaliteit kan garanderen, voedingsverspilling kan verminderen en de levertijd kan verkorten. Het terugdringen van bederf is ook in lijn met haar engagement om klimaatverandering tegen te gaan, aangezien voedingsverliezen wereldwijd verantwoordelijk zijn voor ongeveer 8% van de totale uitstoot van broeikasgassen.

De onderneming evalueert actief wereldwijde investeringsmogelijkheden op bepaalde gebieden, waaronder alternatieve eiwitten, voedingsveiligheid en precisietuinbouw, als onderdeel van haar inspanningen om de toepassing van technologie in het tuinbouw- en voedingssysteem te bevorderen.

Publicatiedatum: