Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Biologisch eten en drinken in trek bij Britse shoppers

Duitsland: Aldi Süd zag biologisch aanbod groeien in 2020
Aldi Süd heeft zijn biologische assortiment in 2020 uitgebreid tot ongeveer 450 producten te midden van de pandemie. De discounter voegde vorig jaar ongeveer 100 nieuwe producten toe aan zijn assortiment, aldus het bedrijf. Het bedrijf zag de omzet in het biologische segment in deze periode met 20% stijgen. De bestsellers in de biologische categorie bij Aldi Süd zijn eieren, wortelen, citroenen, rundergehakt en volle melk.
Bron: esmmagazine.com 

Rusland: Magnit ziet like-for-like omzet stijgen in eerste kwartaal
De Russische retailer Magnit heeft in het eerste kwartaal van zijn boekjaar een stijging van de like-for-like omzet met 4,1% genoteerd, waarbij de gemiddelde omvang van de boodschappenmand 14,9% groter was dan vorig jaar rond deze tijd, aldus de groep. Het vergelijkbare verkeer naar de winkels daalde echter met 9,4%, een voortzetting van de trend van de afgelopen kwartalen waarin winkelend publiek minder winkels bezocht, maar meer kocht.
Bron: esmmagazine.com 

Biologisch eten en drinken in trek bij Britse shoppers
Uit nieuw onderzoek dat Waitrose deze week heeft bekendgemaakt, blijkt dat het winkelend publiek, na een jaar van sluitingen, veelal kiest voor biologisch eten en drinken. Een kwart van de ondervraagden heeft in de afgelopen 12 maanden het aantal biologische artikelen in hun boodschappenmandje verhoogd of voor het eerst biologische producten gekocht. Uit het onderzoek van OnePoll, dat is uitgevoerd in opdracht van de wekelijkse winkelkrant Waitrose Weekend, blijkt ook dat 61% van de mensen in de toekomst meer biologische producten zou willen kopen. De groeiende belangstelling voor en vraag naar biologisch eten en drinken komt ook tot uiting in de omzet van ons biologische assortiment, Waitrose Duchy Organic. De omzet van het assortiment, dat deze maand in een nieuw jasje is gestoken, is met meer dan 10% gestegen ten opzichte van vorig jaar, waarbij populaire categorieën zoals biologische kip met meer dan 35% en biologisch fruit met 15% zijn gestegen."
Bron: waitrose.pressarea.com

Publicatiedatum: