De groei van Coop Supermarkten zette in 2020 door. Zowel de concernomzet (+12%) als de consumentenomzet (+16%) zijn afgelopen jaar opnieuw gestegen (53 weken). Daarmee groeit Coop wederom harder dan de markt. Het marktaandeel steeg naar 3,9% (2019: 3,7%). De concernomzet steeg met € 154 miljoen tot € 1,45 miljard. Het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen kwam uit op € 59 miljoen (2019: € 52 miljoen). De schuldenlast daalde met € 25 miljoen naar € 75 miljoen. Hogere bestedingen in de spot-on gepositioneerde winkels stuwden de omzetcijfers. Daarbij was er ook sprake van een essentiële maatschappelijke rol voor Coop door op verantwoorde wijze onze winkels open te houden met het oog op klanten en medewerkers. Ook online groeide Coop en verdubbelde de omzet (index: 228).
In een uitzonderlijk jaar investeerde Coop volop om de formule te verbeteren en te vernieuwen. 75 Coop-winkels zijn uitgerust met een compleet nieuwe AGF- en broodafdeling. Het nieuwe kookgemakmeubel én ruim 300 nieuwe (duurzame) producten bieden de klant nóg meer inspiratie voor het dinermoment. Aanvullend zijn impuls-, actie- en huismerkpresentaties verbeterd en aanpassingen op de styling en navigatie doorgevoerd. Deze ontwikkelingen dragen significant bij in de omzet- en resultaatontwikkeling van de betreffende winkels. Bovendien profileert Coop zich met deze investeringen nog meer als een supermarkt voor de dagelijkse maaltijd(oplossing) in elk marktgebied.
Bron: Coop Supermarkten