Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vitom sluit aan bij Green Diamonds

Komkommerteler Vitom uit De Lier sluit aan bij het komkommermerk Green Diamonds van Growers United. "Onze productgroep komkommer ziet kansen voor groei op de komkommermarkt, vooral bij de retail. Wij zijn dan ook blij met deze uitbreiding in areaal én met deze ondernemer met dezelfde visie op kwaliteit en verkoop", aldus Mariëtte van der Linden sales manager komkommer van Growers United.

Met deze uitbreiding komt Green Diamonds op een teeltoppervlakte van ruim 31 hectare. "Rob Groenewegen is het prototype van een jonge, enthousiaste ondernemer die wij graag verwelkomen", zegt Mariëtte. In de kas van 3 hectare aan de Kreekrug in De Lier worden belichte komkommers geteeld.

"Ik kom bij een club ondernemers met dezelfde visie, op teelt en verkoop naar klanten en retailers", vertelt Rob Groenewegen eigenaar van Vitom. Lange tijd heeft Rob troscherrytomaten geteeld. Sinds 2017 is hij overgestapt naar de teelt van komkommers. "Ik verwacht met Growers United verder te komen. Doen waar je goed in bent, daar gaat het om", aldus Rob.  

De groei van de productgroep komkommer onder Growers United vraagt volgens Perry Dekkers, commercieel directeur bij Growers United, om een sterk merk. "Het logo van Green Diamonds is gemoderniseerd en benadrukt met de pay-off ‘we know cucumbers’, dat het een productgroep is met bevlogen productspecialisten die weten wat onze klanten en de consument wil."

Sneller en verser
De telers van Green Diamonds telen op in totaal acht moderne teeltlocaties. "Als telers van de hogedraad-teeltmethode staat innovatie centraal bij ons, waar de focus ligt op een zo kort mogelijke uitgroeiduur. Met als resultaat dat de komkommer na gemiddeld 15 dagen klaar is om te oogsten", vertelt sales manager Mariëtte.

Bij de traditionele teelt duurt dit proces gemiddeld 22 dagen. "Deze unieke teeltmethode wint zo zeven waardevolle extra dagen om de komkommer bij de consument te krijgen", aldus Mariëtte, die verder aangeeft dat door een langere houdbaarheid in de keten de shopper een extra vers product kan kopen.

Kennis van consument
De markt is continu in beweging. Consumenten doen hun boodschappen vaker online en voor verschillende eetmomenten. Tegelijkertijd zijn zij op zoek naar beleving, gemak en gezonde verse producten. Perry: "Als productspecialist investeert Growers United in product-, consument- en shopperinzichten. We weten dus precies waarom een shopper koopt. Die inzichten delen we graag met onze klanten en handelspartners."

Voor meer informatie:
Green Diamonds
www.greendiamonds.nl 

 

Publicatiedatum: