Plus supermarkt nipt als nr 1 in MVO rapport voor Boni en Jan Linders

Plus eindigt dit jaar nipt voor Boni en Jan Linders als meest verantwoorde supermarkt van Nederland. Het is voor het 7e jaar op rij dat Plus deze prijs in ontvangst mag nemen van onderzoeksbureau GfK. Plus haalde dit keer op geen enkel aspect de nummer 1 plek, maar is overall nog wel de nummer één met een minimaal verschil van enkele honderdste punten op de nummers 2 en 3.
Supermarkt Boni, die de tweede plek veroverde ten koste van Spar, en Coop hebben een flinke stap vooruit gezet, terwijl Albert Heijn juist terrein verliest, aldus Distrifood.

Duncan Hoy en Eric Leebeek van PLUS nemen award in ontvangst van Joop Holla

Eric Leebeek, commercieel directeur Plus Retail reageert: “Een fantastische en zeer knappe prestatie van alle Plus ondernemers en medewerkers die zich elke dag met veel enthousiasme inzetten om onze klanten elke dag te verrassen. Zeker in dit bijzondere jaar. Natuurlijk is onze intensieve samenwerking met leveranciers en maatschappelijke partners hierin ook belangrijk. Want we doen het samen. Om deze waardering van consumenten zeven keer achter elkaar te ontvangen vinden we heel bijzonder. Het blijft voor ons de stimulans om ons te blijven inzetten voor Goed eten uit gezonde ketens. Elke dag opnieuw."

"Met de producten die in de schappen van de supermarktketen liggen, heeft Plus impact tot aan het begin van de keten. Sinds vorig jaar komen ook de bramen en blauwe bessen van Nederlandse telers. Daarmee kwam tijdens de zomermaanden al het zachtfruit bij Plus van Nederlandse herkomst. Met dit soort initiatieven steunt Plus boeren en telers dichtbij.

In het onlangs gepubliceerde MVO verslag van Plus is te lezen dat de supermarkt zich verantwoordelijk voelt en continu stappen zet om de impact in de keten op mens, dier en milieu te verbeteren. Er is ook veel aandacht voor het verduurzamen van verpakkingen. Daar waar het kan zet Plus in op minder, hernieuwbaar en recyclebaar verpakken", aldus Plus.

MVO wordt steeds belangrijker voor supermarkten. Zij scoren steeds hoger als het gaat om inspanningen voor het beperken van voedselverspilling en betrokkenheid bij dierenwelzijn. Effect van corona is ook zichtbaar in de cijfers, zegt onderzoeksdirecteur GfK Joop Holla. "In toenemend belang is het op het gemak voelen in de winkel. 83% vindt dit nu belangrijk/zeer belangrijk. Dit krijgt hoogste belangscore van de 9 gemeten onderdelen door de klanten van de supermarktformules na winkelbezoek."

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven