Carrefour laat het publiek stemmen over alternatieve verpakkingen

VK: Tesco door investeerders aangespoord om meer gezonde voeding aan te bieden
Een groep beleggers probeert Tesco, de grootste supermarkt van het Verenigd Koninkrijk, onder druk te zetten om gezonder voedsel en dranken aan te bieden tegen de achtergrond van een groeiend obesitasprobleem. Beleggers onder leiding van de pressiegroep ShareAction zullen aandeelhouders vragen voor hun plan te stemmen. Tesco houdt zijn jaarvergadering in de zomer. Het bedrijf houdt vol dat het al een plan heeft om gezonde en duurzame voeding beschikbaar te maken. ShareAction prees recente initiatieven van Tesco die aantoonden dat prijsverlagingen op groenten en fruit de omzet deden stijgen en dat het verwijderen van chocolade uit prominente promotieruimtes de consumptie deed dalen.
Bron: bbc.com

Carrefour laat het publiek stemmen over alternatieve verpakkingen
In samenwerking met Denuo, de Belgische federatie van de afval- en recyclagesector, introduceert Carrefour het platform 'Mission Zero Waste', een participatief overleg om afval tegen te gaan. Het doel van het platform is burgers, consumenten en belanghebbenden actief te betrekken bij de ontwikkeling van verpakkingsoplossingen. Zij kunnen ideeën aandragen om afval te verminderen, hun mening geven over bepaalde oplossingen en zelfs stemmen over toekomstige verpakkingsinitiatieven van Carrefour. Het kan daarbij zowel gaan om het schrappen van verpakkingen als om het duurzamer maken van het verpakkingsmateriaal. Vooral de verpakking van groenten en fruit, verse producten zoals brood, koffiekoeken, enz. en vloeistoffen, vormt een uitdaging.
Bron: retaildetail.eu 

Lockdown in januari drukt retailomzet VK
Uit de recentste publicatie van de Retail Sales Monitor (BRC-RSM) van het British Retail Consortium blijkt dat de retailomzet in het VK in januari met 1,3% is gedaald. Daarbij heeft de huidige lockdown, die sinds 4 januari van kracht is, een zware impact gehad op de retail in non-foodartikelen in een maand die doorgaans bekend staat om zijn verkoopevenementen aan het begin van het jaar. Terwijl de buitenshuissector nationaal werd stilgelegd, bleven supermarkten hun rol spelen als kritieke bevoorradingslijn voor een bevolking die zoveel mogelijk thuis moet blijven en werken. Op 3 maandbasis (november tot januari) steeg de levensmiddelenomzet tot +7,9% over de laatste 13 weken.
Bron: retailanalysis.igd.com 

Nederland: toppositie voor webwinkeliers om logistiek uit te breiden
Nederland is het populairste land voor online-retailers die willen uitbreiden. Deze e-commerce spelers zien dit West-Europese land als de nummer 1 plek om hun logistieke activiteiten uit te breiden. Ze zijn ook steeds meer op zoek naar fulfillment centers en warehouses buiten de traditionele locaties. Andere landen in Europa waar online-retailers hun logistiek willen uitbreiden zijn, in volgorde van voorkeur, Italië, Tsjechië, Griekenland en Duitsland. Dit is een van de bevindingen uit de European Logistics Occupier Survey van CBRE, een onderzoek onder meer dan 100 Europese gebruikers van logistiek vastgoed.
Bron: ecommercenews.eu 

Zweden: ICA Gruppen Jaarverslag 2020
ICA Gruppen heeft verslag gedaan over het vierde kwartaal 2020. "De geconsolideerde netto-omzet steeg met 5,6% tot € 3.226 mln. Het bedrijfsresultaat exclusief posten die de vergelijkbaarheid beïnvloeden steeg tot € 135 mln. Over het geheel genomen worden eenmalige posten in het bedrijfsresultaat als niet-significant beschouwd. In het bedrijfsresultaat over 2019 werden deze berekend op -€ 4,9 mln netto. De geconsolideerde omzet en het bedrijfsresultaat werden beïnvloed door de aanhoudende Covid-19-pandemie, waarvan ICA Zweden en ICA Real Estate konden 'profiteren', terwijl andere segmenten negatief werden beïnvloed. Het geschatte, totale effect op het geconsolideerde bedrijfsresultaat voor het vierde kwartaal is ongeveer € 2,4 mln."
Bron: icagruppen.se 

Frankrijk: Carrefour werkt samen met projectontwikkelaar Altarea
Carrefour gaat samenwerken met projectontwikkelaar Altarea aan 3 stedelijke ontwikkelingsprojecten in Nantes, Sartrouville en Flins/Aubergenville, in Frankrijk. Carrefour is mede-eigenaar van de locaties, die in totaal ongeveer 25 hectare beslaan, en is van plan om via het partnerschap de locaties om te vormen tot centra waar mensen kunnen samenkomen, naast hun primaire commerciële doel.
Bron: esmmagazine.com 


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven