Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco uitgeroepen tot de beste supermarkt voor veganisten

Amazon introduceert Amazon Fresh online-bezorgdienst en concurreert daarmee met Spaanse supermarktketens
Amazon Fresh is een dienst voor 'thuisbezorging op dezelfde dag' van levensmiddelen en andere producten en zal rechtstreeks concurreren met de traditionele supermarktketens van het land, zoals Mercadona, El Corte Inglés, Aldi en Carrefour. Amazon kondigde de introductie in Madrid aan van zijn snelle leveringsdienst voor versproducten uit zijn Amazon Fresh-supermarkt. Deze dienst is momenteel alleen beschikbaar voor Prime-klanten en sluit aan bij de Dia-winkel, die begin dit jaar werd geïntroduceerd. Het doel van het Amerikaanse bedrijf is om een grote online-supermarkt aan te bieden aan consumenten, zodat zij aankopen kunnen doen via haar website.
Bron: euroweeklynews.com 

Frankrijk: Carrefour heeft oogje op Grand Frais
Carrefour heeft zijn zinnen gezet op Prosol, de overkoepelende onderneming boven de versmarkten van Grand Frais. De afdelingen groenten en fruit en vis en zuivel in deze winkels worden door Prosol zelf beheerd, terwijl andere partners de slagerij-, foodretail- en bakkerijafdelingen voor hun rekening nemen. In geval van een overname zou Carrefour dus de controle over Grand Frais grotendeels in handen hebben. Dit plan is zeer ambitieus: het zou een van de grootste overnames ooit van het retailconcern zijn. Ardian, de meerderheidsaandeelhouder van Prosol, verwacht tussen de € 3 en 4 mld voor de onderneming te ontvangen.
Bron: retaildetail.eu 

VK: Waitrose verhoogt Healthy Start Vouchers voor jonge gezinnen
Waitrose heeft toegezegd de waarde van de Healthy Start Vouchers van de regering, die worden uitgedeeld aan zwangere vrouwen en gezinnen met een laag inkomen en kinderen jonger dan 4 jaar, te verhogen en meer dan enige andere supermarkt. Klanten kunnen hun voucher laten zien aan de kassa van Waitrose, waar de supermarkt de waarde ervan zal verhogen van € 3,54 tot € 5,25. De bonnen kunnen worden besteed aan gezonde voedingsmiddelen, waaronder versproducten, diepvriesgroenten en fruit alsook AGF in conserven.
Bron: waitrose.pressarea.com 

VK: Tesco uitgeroepen tot de beste supermarkt voor veganisten en verslaat daarmee Asda, Waitrose en Sainsburys
Tesco is gekroond tot de nummer 1 supermarkt voor veganisten, met het grootste aanbod van eigen-merk veganistische maaltijdopties en veganistische alternatieven, volgens een onderzoek van Garden of Life. De studie vergeleek de 9 grootste supermarkten en toonde aan dat Tesco 76 veganistische huismerkopties in voorraad heeft, waarvan de meeste kant-en-klaarmaaltijden of pizza's zijn.
Bron: mylondon.news 

Griekenland: Een op vier consumenten koopt boodschappen online
Hun grote succes mag dan grotendeels aan de pandemie te danken zijn, het lijkt erop dat online-supermarkten niet meer weg te denken zijn. Het is geen toeval dat de investeringen van supermarkten ook in 2021 meestal betrekking hebben op het verbeteren van hun e-stores en het aanleggen van de nodige infrastructuur. Volgens de laatste enquête van het Research Institute of Retail Consumer Goods (IELKA), die begin november werd uitgevoerd, koopt 25% van de Grieken zijn boodschappen nu online, tegenover minder dan 2% in 2019. Consumenten blijken hun boodschappen zowel in de e-stores van de grote ketens te kiezen als op de online-platforms die met veel levensmiddelenwinkels samenwerken, zoals efood, Wolt, Box, Delivery.gr enz.
Bron: ekathimerini.com 

VK: Sainsbury’s kondigt ambitieuze, op wetenschap gebaseerde doelen aan voor Scope 1, 2 en 3
Sainsbury's heeft plannen aangekondigd om de uitstoot van broeikasgassen (BKG) aanzienlijk te verminderen met goedgekeurde, op wetenschap gebaseerde doelstellingen in haar activiteiten en in de toeleveringsketen. Als onderdeel hiervan zal de retailer met een aantal leveranciers samenwerken aan het ontwikkelen en behalen van hun eigen Scope 1- en Scope 2-doelstellingen, onder andere via programma's voor leveranciersbetrokkenheid met CDP en de Higg Index.
Bron: about.sainsburys.co.uk 

Publicatiedatum: