Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Banengroei dankzij succes supermarkt-app

Online supermarkt Crisp ziet omzet zeven keer groeien en opent nieuw distributiecentrum

Crisp, "de supermarkt-app voor knettervers eten", bestaat 2 jaar en laat opnieuw mooie cijfers zien: in de afgelopen twaalf maanden werd de omzet meer dan verzevenvoudigd. Met name voor drukke gezinnen blijkt Crisp in toenemende mate het vaste adres voor verse weekboodschappen. Om ruimte te bieden aan verdere groei, verhuist de onderneming deze week naar een nieuw distributiecentrum in Amsterdam. Het vertrouwen van investeerders blijft onverminderd groot: in 2020 is extra kapitaal aangetrokken van bestaande investeerders, wat het totaal geïnvesteerd kapitaal brengt op €16,5 miljoen.
Founders van Crisp met in het midden Tom Peeters

Sterke en duurzame groei door loyale klanten
Meer dan 85% van de omzet, die 7,4 maal zo groot werd in de afgelopen twaalf maanden, komt van terugkerende klanten. Daaronder zijn veel mensen die zich tijdens de eerste Corona-golf voor het eerst melden en inmiddels vaste klant zijn geworden. De helft van de vaste klanten komt uit de randstad, de helft uit de rest van Nederland. Ook qua winstgevendheid ligt Crisp op koers. Sinds begin dit jaar is het bedrijf blijvend winstgevend per klantbestelling. Dit is in lijn met de ambitie om een financieel gezond en duurzaam bedrijf te bouwen voor de lange termijn. 

Blijvende oplossing, hogere orderwaarde
Co-founder en CEO Tom Peeters is tevreden: “We bestaan deze maand twee jaar. In die tijd hebben we ons bewezen als blijvende oplossing voor drukke gezinnen in het hele land, die met hun weekboodschappen beter eten. Ik ben er extra trots op dat we daarmee vele honderden banen in het leven hebben geroepen, en een duurzaam en blijvend landelijk afzetkanaal zijn voor honderden kleinschalige boeren, makers en kwekers.” 

Natuurlijk heeft Covid-19 gezorgd voor extra toestroom van nieuwe klanten. Maar de omzetgroei is ook te danken aan het feit dat klanten meer zijn gaan uitgeven, onder meer vanwege de succesvolle introductie van recepten, waarvan de ingrediënten met één klik toe te voegen zijn aan het mandje. Al in de eerste week na de lancering voegde een op de vier klanten een gerecht toe aan het mandje. 

Nieuw distributiecentrum en elektrisch bezorgen in Amsterdam
Deze week verhuist Crisp naar een nieuw distributiecentrum. Omdat de online verssupermarkt werkt in de kortst mogelijke keten, vraagt ook dit knooppunt in de distributie om een andere opzet dan traditionele (online) supermarkten. Crisp koos voor een maatwerk-locatie in het westelijk havengebied van Amsterdam. Met 10.000 m² is hier ruimte voor groei. En omdat er per maand meer dan 100 nieuwe medewerkers bij Crisp aan de slag gaan, is de prognose dat het distributiecentrum op termijn meer dan 1000 banen oplevert voor de regio. Met de verdere uitbouw van bezorgen met 100% elektrische wagens is de voetafdruk van de distributie in groot Amsterdam bovendien minimaal. 

‘’Wij zijn erg blij met de komst van Crisp. Het bevestigt dat het Vervoerscentrum een ideale logistieke uitvalsbasis is. Samen met Crisp gaan we de keten voor stadslogistiek nog meer verduurzamen, door op een emissievrije en efficiënte wijze te bevoorraden met lokaal vers voedsel’’ aldus Jaïr de Paauw namens Port of Amsterdam.

Publicatiedatum: