Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour werkt met AI-tech van Insider

Polen: Groszek vernieuwt logo
De Poolse franchiseketen Groszek heeft zijn logo en huisstijl vernieuwd. De dochteronderneming van Eurocash heeft daarnaast in het kader van zijn 20-jubileum een aantal winkels gerenoveerd, onder andere door middel van nieuwe lichtsystemen voor de versafdelingen. Groszek heeft meer dan 1.920 filialen in Polen. De nieuwe vormgeving is op dit moment toegepast bij twee winkels in de steden Polichno en Józefów.
Bron: esmmagazine.com 

Saoedi-Arabië: BinDawood maakt fortuin met beursgang
De Saoedi-Arabische familie BinDawood heeft een fortuin gemaakt door met de gelijknamige supermarktketen een beursgang te maken. Op de eerste dag na de beursgang steeg de aandelenkoers met 10%. De leden van de familie hebben volgens berekeningen van Bloomberg een belang in BinDawood Holding Co. van 67%, met een waarde van ongeveer US$ 2,2 mld (€ 1,86 mld). De beursgang heeft het bedrijf US$ 500 mln (€ 421,7 mln) opgeleverd.
Bron: bloombergquint.com 

Rusland: Lenta heeft 4,6% meer kwartaalomzet
De Russische supermarktketen Lenta had in het derde kwartaal van zijn fiscaal jaar een toename in omzet van 4,6%, tot RUB 102 mld (€ 1,12 mld). Lenta geeft aan zich voortdurend aan te passen aan de veranderingen in consumentengedrag. De like-for-like-omzet steeg in het derde kwartaal met 3,0%. De gemiddelde inhoud per winkelmand steeg met 9,2%, terwijl het winkelverkeer met 5,7% afnam. De online omzet steeg jaar op jaar met maar liefst 551% tot RUB 1,3 mld (€ 14,3 mln).
Bron: esmmagazine.com 

België: Delhaize start met maaltijdbezorgdienst
Delhaize heeft een thuisbezorgdienst voor verse maaltijden opgezet. Hierbij wordt samengewerkt met de tech-startup Tastyoo, waar Delhaize een meerderheidsbelang in heeft. Colruyt begon eerder een soortgelijke nieuwe service onder de naam Rose Mary.
Bron: retaildetail.eu 

Carrefour werkt met AI-tech van Insider
Carrefour gaat samen met het bedrijf Insider werken aan technologieën voor persoonlijke retail op basis van kunstmatige intelligentie. Insider gaat ervoor zorgen dat data van zowel offline als online kanalen wordt verzameld. Met behulp van deze informatie en kunstmatige intelligentie kan het consumentengedrag worden voorspeld en kan nauwkeurig een op maat gemaakte klantenervaring worden aangeboden.
Bron: prnewswire.co.uk 

China domineert wereldwijde online retailsector
Bijna 60% van alle online omzet in de wereld wordt gegenereerd door slechts zes grote bedrijven. Vier hiervan bevinden zich in China. Dit blijkt uit een nieuw rapport van het marktonderzoeksbedrijf Activate Consulting. Het grootste niet-Chinese e-commercebedrijf is Amazon. Volgens het rapport genereert Amazon ongeveer 13% van alle wereldwijde online omzet. Het enige andere westerse bedrijf in de top zes is eBay, dat een aandeel heeft van ongeveer 3%. De vier grootste e-commercebedrijven van China zijn goed voor 42% van de wereldwijde online omzet. Taobao en Tmall, die beiden onderdeel zijn van de Alibaba-groep, hebben een aandeel in de omzet van respectievelijk 15% en 14%. JD.com en Pinduoduo vertegenwoordigen respectievelijk 9% en 4%. In totaal genereren de zes grootste e-commercebedrijven 58% van de totale online omzet, wat neerkomt op ongeveer € 2,88 biljoen.
Bron: retaildetail.eu 

VK: Aldi opent 900ste winkel
Aldi heeft onlangs in Sandhurst, Berkshire zijn 900ste vestiging in het Verenigd Koninkrijk geopend. Eerder gaf Aldi aan van plan te zijn om in de komende twee jaar £ 1,3 mld (€ 1,43 mld) in de Britse markt te investeren. De investering wordt gebruikt om zowel het winkelnetwerk als het aantal distributiecentra te vergroten. Om de groei van het aantal winkels bij te benen worden 4.000 vacatures door Aldi opgesteld.
Bron: aldipresscentre.co.uk 

Pinduoduo werkt met Chinees centrum voor landbouwonderzoek
He Chinese e-commerce platform Pinduoduo heeft een overeenkomst voor samenwerking getekend met een nationaal onderzoeksinstituut. Samen gaan de twee partijen werken aan methodes voor geavanceerde landbouw. De landbouwmethodes die worden ontwikkeld betreffen onder andere internet-toepassingen, kunstmatige intelligentie en de implementatie van 5G.
Bron: pandaily.com 

Amazon investeert in logistieke capaciteiten voor Mexico
Amazon heeft US$ 100 mln (€ 84,4 mln) geïnvesteerd in nieuwe logistieke centra in Mexico. Met de investering zijn onder andere de eerste distributiecentra van de e-commercegigant buiten de omgeving rondom de hoofdstad opgezet. Onder de nieuwe locaties bevinden zich twee logistieke centra in de noordelijke stad Monterrey en bij de centraal gelegen stad Guadalajara. Ook is net buiten Mexico City en regionaal kantoor geopend. In totaal heeft Amazon 12 bezorgpunten geopend, waarmee het totale aantal in Mexico op 27 locaties komt.
Bron: reuters.com 

VS: Meijer krijgt onderscheiding voor inclusiviteit
Meijer heeft onlangs een Gold Level-onderscheiding gekregen bij de 2020 Employer Partners of Inclusion Awards. Deze onderscheidingen zijn ter erkenning van bedrijven die voor meer werkgelegenheid zorgen voor mensen met een beperking. De onderscheidingen worden toegekend door de overheidsinstantie Opportunities for Ohioans with Disabilities (OOD). De OOD heeft als doel om inwoners van Ohio met een beperking tegemoet te komen met meer werkgelegenheid en mogelijkheden om zelfstandig te leven. Meijer heeft sinds dat de Employer Partners of Inclusion Awards in 2014 voor het eerst werden uitgereikt ieder jaar een onderscheiding gewonnen.
Bron: prnewswire.com 

VS: Instacart werkt samen met Aldi aan voedingsprogramma
Het Noord-Amerikaanse online supermarktplatform Instacart werkt samen met Aldi aan het zogeheten EBT SNAP-initiatief. EBT SNAP staat voor Electronic Benefit Transfer and Supplemental Nutrition Assistance Program. Het programma stelt deelnemers in staat om online tegen lage prijzen levensmiddelen te kopen, waarbij gebruik kan worden gemaakt van zowel thuisbezorging als afhaaldiensten. De introductie van het programma vindt in de komende weken in opeenvolgende fases plaats in de staat Georgia, waarbij meer dan 60 Aldi-vestigingen aan het programma mee zullen werken. Er zijn plannen om in de komende maanden het initiatief uit te breiden naar meer dan 570 winkels verspreid over Illinois, Californië, Florida en Pennsylvania.
Bron: winsightgrocerybusiness.com 

Publicatiedatum: