Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Aldi breidt testfase met Deliveroo uit

Zweden: ICA heeft 6,7% meer maandomzet 
De Zweedse supermarktgroep ICA Gruppen zag in september zijn omzet jaar op jaar toenemen met 6,7%, tot SEK 10,2 mld (€ 980 mln). De like-for-like-omzet steeg in diezelfde maand met 6,6%. De sterkste omzetgroei was te zien bij de keten Maxi ICA Stormarknad, met een toename in like-for-like-omzet van 8,1% en een totale omzet van 9,1%. Bij ICA Kvantum stegen de totale omzet en de LFL-omzet met respectievelijk 7,1% en 6.9%. De buurtwinkelketen ICA Nära had een toename in LFL-omzet van 6,7% en een totale omzetgroei van 7,0%. De omzet kwam bij deze keten zodoende neer op SEK 1,5 mld (€ 140 mln). ICA Supermarket had een omzet van SEK 2,97 mld (€ 290 mld) dankzij een toename in like-for-like-omzet van 4,8%.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Aldi breidt testfase met Deliveroo uit
Aldi gaat het bereik van de samenwerking met Deliveroo verdubbelen. Het partnerschap met de thuisbezorgdienst bevindt zich nu nog in een pilotfase. Aanvankelijk werd deze fase in het begin van de zomer ingezet bij 20 Aldi-locaties in de omgeving van Londen, Manchester Cambridge en de Midlands. Dit aantal wordt nu uitgebreid naar nog eens 22 winkels verspreid over het Verenigd Koninkrijk. De nieuwe steden waar via Deliveroo bestellingen bij Aldi kunnen worden geplaatst, zin onder andere Bristol, Liverpool en Brighton. Klanten die binnen een straal van zes kilometer van een van de betreffende Aldi-winkels wonen, kunnen online kiezen uit een assortiment van 400 dagelijkse benodigdheden.
Bron: aldipresscentre.co.uk 

India: Walmart en Flipkart investeren US$ 30 mln in Ninjacart
Walmart Inc. en Flipkart Group hebben volgens anonieme bronnen US$ 30 mln (€ 25,4 mln) geïnvesteerd in de in Bengaluru gevestigde AGF-leverancier Ninjacart. Beide bedrijven hebben in december 2019 ook al in Ninjacart geïnvesteerd. De meest recente investering moet volgens een verklaring van Flipkart en Walmart ervoor zorgen dat consumenten en retailers toegang blijven houden tot AGF van goede kwaliteit.
Bron: livemint.com 

Waitrose start supermarktplatform in VAE
Waitrose & Partners heeft voor het eerst een e-commerceplatform buiten het Verenigd Koninkrijk opgestart. Het platform is bedoeld voor de Verenigde Arabische Emiraten en heeft een assortiment van meer dan 15.000 levensmiddelen. Onder het aanbod bevinden zich ook lokaal geteelde groente en fruit. Verder omvat het assortiment huismerkproducten van Waitrose & Partners.
Bron: gulfbusiness.com 

Polen: Allegro maakt succesvolle beursgang
De Poolse e-commercegroep zag bij zijn debuut op de Europese handelsbeurs zijn aandelenkoers met meer dan 60% toenemen. Daarmee heeft het bedrijf een marktwaarde verkregen van bijna € 16,1 mld. Ook betreft dit de grootste beursgang in Europa tot nu toe. Allegro werd meer dan 20 jaar geleden opgericht als een concurrent voor eBay. Het bedrijf heeft zich sindsdien opgewerkt tot het meest bekende e-commerce-merk van Centraal-Europa. De site van Allegro trekt sinds de uitbraak van het coronavirus 20 mln bezoekers per maand aan.
Bron: reuters.com 

7 van de 10 Belgen gebruiken online retail
In dit jaar heeft 72% van alle Belgische inwoners gebruik gemaakt van online retail. Van alle Belgische consumenten die online actief zijn, heeft 8 op de 10 iets in het afgelopen jaar online aangeschaft. 94% geeft aan dit in de toekomst van plan te zijn. Meer dan de helft van alle Belgische consumenten (56%) heeft in de afgelopen 12 maanden minstens een keer per maand iets online besteld. Ten opzichte van 2019 is dat een toename van 20%. 1 op de 5 online consumenten koopt in België minstens een keer per week iets online. Transacties worden meestal in de avond uitgevoerd. 2% geeft aan dat ze dagelijks iets online kopen. De bron voor deze statistieken is een jaarlijks onderzoek van Comeos, waarbij een enquête wordt gehouden onder 2.000 Belgische inwoners. Dit jaar werd de enquête gehouden in april, wat tevens een periode was waarin de lockdown in verband met de pandemie van kracht werd.
Bron: ecommercenews.eu 

Amazon investeert 7 mld rupees in Indiase betaalafdeling
Amazon.com heeft in de aanloop naar de feestdagen voor 7 mld rupees (€ 81,2 mln) geïnvesteerd in een Indiase betaalafdeling. Het feestseizoen zal bij Amazon door middel van kortingsacties vanaf 17 oktober van start gaan. De e-commercegigant probeert consumenten met tal van aanbiedingen en voordelen aan te sporen om bij hun inkopen gebruik te maken van Amazon Pay.
Bron: reuters.com 

Ierland: Kooomo onthult laatste platform-updates
Het internationale e-commerce-bedrijf Kooomo heeft een aantal nieuwe aanpassingen voor zijn online platform bekend gemaakt. Zo wordt onder andere het assortiment gediversifieerd. Kooomo-CEO Ciaran Bollard: "Veel retailers hebben hun online platforms in de laatste maanden al verbeterd in verband met de consumententrends en COVID-19. Nu zijn echter de feestmaanden in aantocht, waardoor een sterk, klantgericht en technisch goed ondersteund platform van cruciaal belang voor retailers is. Ons team aan ontwikkelaars werkt met man en macht om voor het allerbeste op het gebied van e-commerce te zorgen en is voortdurend bezig om ons platform te verbeteren".
Bron: financialit.net 

Canada: Walmart gaat 10.000 werknemers aantrekken
Walmart zoekt in Canada per direct 10.000 nieuwe werknemers. Het nieuwe personeel zal onder onder andere worden ingezet bij het samenstellen en leveren van online bestellingen, bij het beheren van versafdelingen, als kassamedewerkers en als aanspreekpunt voor klantenservice. Ook worden nieuwe medewerkers gezocht voor distributiecentra van Walmart.
Bron: canadiangrocer.com 

VS: Kroger zet virtuele chef-kok in
Kroger heeft onder de naam Robotic Kroji een nieuw profiel op Twitter aangemaakt. Het Twitteraccount neemt berichten en foto's met suggesties of verzoeken voor ingrediënten van andere gebruikers en maakt hier een volwaardig recept van. De recepten worden opgesteld door middel van kunstmatige intelligentie en een animatiefiguurtje genaamd KrogerChefbot. KrogerChefbot is een van de zogeheten Kroji's, een soort mascottes die door Kroger worden gebruikt bij zijn promotiecampagne "Fresh for Everyone". De tips van KrogerChefBot zorgen ervoor dat consumenten ingrediënten in de eigen koelkast op originele wijze kunnen combineren, zodat voedselverspilling wordt tegengegaan. Ook geeft de virtuele chef-kok Kroger een manier om direct met consumenten te communiceren.
Bron: winsightgrocerybusiness.com 

VS: vier nieuwe Winn-Dixie-vestigingen in Florida
Op 11 november worden in Florida vier nieuwe Winn-Dixie-locaties geopend. Een van de nieuwe filialen komt te staan in Jacksonville. Elke winkel is ingericht met het oog op een specialistische aanpak op het gebied van versproducten. Ook komen de vestigingen met eigen cafés, zodat het mogelijk is om alcoholische dranken te consumeren tijdens het supermarktbezoek.  Bron: news4jax.com 

VS: kwaliteit als grootste voordeel, aldus Amazon-directielid
Hoewel Amazon met name indruk maakt met het grootste e-commerce-platform ter wereld en een gloednieuwe fysieke winkelketen, ziet het bedrijf zelf kwaliteit als zijn grootste sterke punt. Dat zegt onderdirecteur Stephenie Landry in een interview met Vox Media. Volgens Landry stelt Amazon alles in dienst om de kwaliteit van de eigen winkelervaring te verbeteren en wordt dit gezien als de sleutel tot succes.
Bron: winsightgrocerybusiness.com 


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven