Grootschalige Instagram-campagne in België

Be Climate roept "Healthy Banana Contest" uit

Be Climate-bananen - gezond voor mensen en het klimaat, zo luidt de slogan van het klimaatneutrale bananenlabel. Om deze boodschap kracht bij te zetten, lanceert leverancier Port International in samenwerking met de Belgische retailketen Delhaize een grootschalige Instagram-campagne. Consumenten worden op die manier opgeroepen hun "Healthy Banana Moment" te laten zien. 

Of het nu tijdens het sporten is of onderweg naar het werk - Be Climate staat voor een gezonde snack voor tussendoor. Bovendien biedt het label consumenten de gelegenheid bij te dragen aan het behoud van het klimaat. Met de aankoop van 1 kg bananen wordt gemiddeld 0,94 kg CO2 gecompenseerd. Deze compensatie wordt over twee projecten in het kader van milieubehoud verdeeld.

"Veel consumenten letten niet alleen op hun eigen gezondheid, maar zijn daarnaast ook met duurzame producten bezig. Wij proberen een brug te slaan tussen beide belangen - enerzijds de behoefte van de consument en anderzijds een gezond klimaat", aldus Mike Port, die samen met zijn team het Belgische Delhaize van klimaatneutrale bananen voorziet. "Be Climate houdt de vinger aan de pols en we willen op korte termijn tal van andere duurzame producten in het AGF-schap plaatsen."

Ondersteund wordt de campagne met een prijzenspel, dat op 13 augustus van start is gegaan en door middel van een sticker op de producten zichtbaar is. 

Meer informatie:
https://www.beclimate.com/healthy-banana-moment/  
www.beclimate.de 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven