Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Geüpcyclede snacks op basis van banaan en weegbree

Nieuwe bakbanaan-tortilla chips in juni aan de Amerikaanse West Coast verkrijgbaar

Na het succes van hun Organic Ridged Plantain Chips introduceert Barnana, bekend om zijn unieke upcyclede snacks op basis van banaan en weegbree, zijn nieuwste productlijn: Plantain Tortilla Chips. De nieuwe chips is vanaf juni 2020 op de afzetmarkten van de West Coast verkrijgbaar en online vanaf 1 juli via de websites Barnana.com en Amazon. De verwachte nationale retailafzet start tegen het begin van de herfst. De nieuwe Plantain Tortilla Chips zijn in twee smaken verkrijgbaar: Himalaya Pink Salt en Lime & Sea Salt. Elke zak bevat goudbruine chips gemaakt van fijn gekruide gemalen bakbananen gebakken in avocado-olie, met een perfecte bite voor de hartige trek.

Barnana's oprichter Caue Suplicy: "Onze Organic Ridged Plantain Chips vliegen de schappen uit en beantwoorden aan de consumentenvraag naar de hartige snacks van Barnana. De eerste smaaktesten van de nieuwe Plantain Tortilla Chips laten zien dat we waarschijnlijk nog een grote winnaar hebben voor hartige snoepers."

Tegelijkertijd onthult Barnana ook de nieuwe verpakking en het logo dat ontworpen is door Speto, de internationaal erkende Braziliaanse kunstenaar en illustrator. Speto staat bekend als een van de meest getalenteerde graffitikunstenaars ter wereld en kreeg tijdens het WK Voetbal 2014 wereldwijde bekendheid. Zijn werk is tentoongesteld in musea zoals het Palais de Tokyo in Frankrijk, Museu Afro Brasil in São Paulo en in verschillende galeries in de Verenigde Staten en Europa.

Suplicy: "We zijn vereerd dat Speto deel uitmaakt van Barnana's merkontwikkeling. We wilden met hem samenwerken, omdat hij ons niet alleen vanwege onze Latijns-Amerikaanse roots aanspreekt, maar ook onze visie op het creëren van positieve verandering in de wereld deelt."

Het Barnana logo zal nu vergezeld gaan van 'Nana', een grappig, speels aapje gecreëerd door Speto. In de voor hem kenmerkende vrijgevochten straatkunststijl creëerde Speto het karakter Nana met het oog op de belangrijke missie van Barnana onder de aandacht brengen: het verminderen van voedingsverspilling en het bevorderen van regeneratieve tuinbouw in het Amazonegebied. Hij ontwikkelde dit banaanminnende aapje op basis van de bedreigde spinaap die wordt aangetroffen in het tropische regenwoud van Midden- en Zuid-Amerika, de regio in de wereld waar de Barnana-bananen vandaan komen. Dit is de eerste keer dat Speto werkt aan een ontwerp voor een bepaald merk.

Sinds Barnana meer dan zeven jaar geleden is opgericht, heeft Barnana meer dan 100 miljoen bananen gered van verspilling door ze van 'onvolmaakt' fruit te bewerken tot heerlijke snacks. Barnana is een van de initiatiefnemers van de onlangs opgerichte Upcycled Food Association (UFA) en helpt een bredere upcyclingbeweging op gang te brengen. Het doel van de vereniging is om consumenten te informeren over de cruciale klimaatvoordelen van het verminderen van voedingsverspilling en om het belangrijke verschil tussen 'geüpcycled' en 'gerecycled' uit te leggen.

Voor meer informatie:
Steven Bram
steven@marinrestorative.com 
www.barnana.com

Publicatiedatum: