Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
David Ferrer en Veronika Mangin, AgroFresh:

"Wij bieden een breed scala een oplossingen om AGF vers te houden"

Onlangs presenteerde AgroFresh haar brede scala aan innovatieve oplossingen voor verse AGF tijdens de vakbeurs Fruit Logistica in Berlijn. Deze oplossingen omvatten onder meer SmartFresh, FreshCloud, Storage Insights en fungiciden, wassen en coatings. Tijdens het evenement demonstreerde een voedselverspillingsmeter hoe de SmartFresh- en Harvista-oplossingen van het bedrijf een bijdrage kunnen leveren aan het verminderen van de 10.000 kubieke ton voedsel die iedere dag opnieuw verloren gaat. 

Datagebaseerde oplossingen
“Telers, en de sector in zijn geheel, zijn op zoek naar datagebaseerde oplossingen. We kijken altijd uit naar innovaties binnen andere segmenten van de groenten- en fruitsector. Het houdt niet op bij één product. We zijn op zoek naar een veelvoud aan oplossingen," zegt Veronika Mangin van AgroFresh. Veronika is werkzaam als Global Core Portfolio Project Leader bij het bedrijf. 

"Fresh Cloud" is ons digitale platform. We merkten dat onze klanten die hun verse AGF gedurende lange periodes bewaren, geen zicht hadden op wat er zich tijdens de bewaring afspeelt," vervolgt Veronika. "Nu kunnen zij dit dankzij een technologische oplossing met de naam Fresh Cloud Storage Insights wel monitoren zonder dat ze de deuren van het koelhuis hoeven te openen."

"We nemen monsters en analyseren deze in onze laboratoria waarbij we gebruikmaken van algoritmen en technologieën. Vervolgens geven we onze feedback aan telers. We bieden deze monsterafname gedurende een langere periode aan zodat telers kunnen zien of ze de bewaaromstandigheden of -periode aan moeten passen. Ze kunnen de omstandigheden in hun koelhuis in onze app inzien. Telers kunnen op deze manier datagebaseerde keuzes maken en dat geeft hen rust."

“Dankzij onze expertise en deze technologie kunnen wij onze klanten nog meer diensten aanbieden. Zo geven wij advies over de kenmerken van hun fruit. Dit is voor hen van groot belang omdat zij hun bewaarstrategie hierop af kunnen stemmen. De markt vindt het erg prettig dat wij hen op deze manier kunnen ondersteunen omdat zij hier voorheen geen controle over hadden. Met deze technologieën kunnen wij dus aan deze behoefte tegemoet komen," zegt David Ferrer, Fungicides Project Leader bij AgroFresh. 

SmartFresh is het vlaggenschip onder de oplossingen die het bedrijf aanbiedt. Hiermee kan de versheid van verse AGF worden verlengd. "SmartFresh wordt voornamelijk voor appelen toegepast maar momenteel onderzoeken we of deze oplossing ook doeltreffend is voor andere gewassen. In verschillende Europese landen zullen we dit jaar SmartFresh voor meloenen, perziken , nectarines en abrikozen introduceren. Dit is een vrij nieuw marktsegment voor ons waarin de klanten andere behoeften hebben."

Het bedrijf groeit
“We breiden ons niet alleen in termen van producten uit maar ook in geografische zin," vertelt David. "AgroFresh levert oplossingen om alle fruitsoorten te beschermen. Eén van onze voornaamste doelstellingen is om onze klanten te helpen bij het verlengen van de houdbaarheid van hun producten. Op deze manier bereiken hun producten hun eindbestemming in optimale conditie. We werken nauw samen met onze klanten door hen producten, technologische oplossingen en diensten te leveren," vervolgt David. 

AgroFresh is in meer dan 40 landen vertegenwoordigd. "Dit geeft ons een goed beeld van de diverse markten en uiteenlopende behoeften."

"We passen onze diensten aan de eisen van onze klanten aan en we hebben tevens de expertise in huis om hen te adviseren over de manieren waarop oplossingen kunnen worden toegepast," legt Veronika uit. "AgroFresh biedt met name post-harvestoplossingen maar we leveren ook enkele near-harvestoplossingen. Eén hiervan is Harvista, dat wereldwijd al redelijk bekend is en binnenkort ook in Europa beschikbaar zal zijn. Met deze oplossing van het oogstvenster van een gewas worden verlengd en kunnen telers hun fruit goed monitoren terwijl het zich nog in de boomgaard bevindt om nog beter aan de diverse eisen van consumenten te kunnen beantwoorden," voegt David eraan toe.  



“Wanneer de oogst kan worden verlengd, neemt de flexibiliteit toe. Men is ook beter in staat om de productkwaliteit te waarborgen. Harvista lijkt op SmartFresh omdat het ethyleen controleert. Harvista kan bijdragen aan het verhogen van de opbrengsten en biedt telers dan ook veel voordelen," gaat Veronika verder. 

Veronika vertelt dat er een project in de maak is om retailers te helpen de houdbaarheid van eetrijpe avocado's te verlengen. Dit project is nog niet in Europa van start gegaan. "Kijkend naar de toekomst streven we er altijd naar om klanten onze nieuwste oplossingen te presenteren en te overtuigen van het feit dat we ons baseren op de techniek en inzicht hebben in hun behoeften. Duurzaamheid is een ander belangrijk streven van AgroFresh. We willen voedselverspilling terugdringen door het introduceren van onze innovatieve oplossingen," zegt Veronika tot slot. 

Voor meer informatie: 
AgroFresh
www.agrofresh.com

Publicatiedatum: