Farmbox start programma voor gezondheidszorg

SPAR Express breidt verder uit in Oostenrijk
In de komende 14 maanden gaat SPAR in Oostenrijk 20 nieuwe SPAR Express-winkels bij pompstations openen. De eerste Spar Express-winkels met een eigen versafdeling werden geopend in een pompstation bij Amstetten, waarna het concept verder door het land werd verspreid. Het SPAR Express-format geldt als een trendsetter binnen de Oostenrijkse sector in verband met het uitgebreide aanbod, de hypermoderne locaties en de langere openingstijden. Zo zijn de SPAR Express-winkels ook toegankelijk op zondagen en op feestdagen.
Bron: spar-international.com 

Coop en Rode Kruis installeren defibrillatoren in supermarkten
Coop gaat in eigen vestigingen in samenwerking me het Nederlandse Rode Kruis defibrillatoren installeren. De eerste defibrillator staat al in een Coop-winkel in De Wijk. De defibrillatoren zijn van levensbelang in gevallen van een plotselinge hartaanval. Coop en het Rode Kruis willen voor het einde van dit jaar nog ongeveer 50 van deze apparaten hebben geïnstalleerd.
Bron: esmmagazine.com 

Roemenië: Thuisbezorgplatform breidt bereik uit
De Roemeense online thuisbezorger EuCeMananc heeft zijn bereik uitgebreid in de omgeving van Cluj-Napoca in Transsylvanië. Ook heeft het platform een nieuwe dienstverlening voor groepsbestellingen ingezet.Hiermee kunnen bijvoorbeeld werknemers in hetzelfde kantoor individuele bestellingen in een gezamenlijke online winkelwagen plaatsen, zodat er op tijd en bezorgkosten kan worden bespaard. EuCeMananc is onlangs overgenomen door de grote online retailer eMAG. Mihai Brenda van EuCeMananc is verheugd over de uitbreiding in Cluj-Napoca, dat als een van de belangrijkste steden van Transsylvanië geldt. "Deze regio heeft op het gebied van online commercie en infrastructuur in de laatste jaren een ongekende ontwikkeling gezien. Ook hebben we deze gelegenheid aangegrepen om de nieuwe groepsfunctionaliteit op het EuCeMananc-platform te introduceren. Ons marktonderzoek gaf aan dat er behoefte is aan deze nieuwe dienstverlening en daarom zijn we blij dat we deze vanaf het begin af aan aan kunnen bieden", aldus Brenda.
Bron: romania-insider.com 

"Helft van alle Amazon-recensies is nep"
5 van de 10 recensies op Amazon zijn nep, aldus een artikel in het Duitse magazine Computer Bild. Miljoenen klanten kopen producten via Amazon, waarbij ze zich vaak baseren op de recensies die door andere consumenten achter zijn gelaten. In veel gevallen zijn deze recensies echter nep. "Er zijn bijvoorbeeld een opvallend aantal positieve recensies van koptelefoons van startup-bedrijf. Dit zijn overduidelijk nep-recensies." Volgens het artikel in Computer Bild zijn de recensies het werk van dubieuze reclamebureaus die zich specialiseren in iets wat reputatiemanagement wordt genoemd. Dankzij de positieve recensies wordt de kans groter dat bepaalde producten hoger in de zoekresultaten te vinden zijn. Het artikel in Computer Bild is mede tot stand gekomen dankzij de medewerking van een anonieme recensent die bij zo'n bureau werkzaam is.
Bron: ecommercenews.eu 

Australië: Metcash heeft positief eerste halfjaar
Metcash heeft zijn resultaten bekend gemaakt voor het afgelopen fiscale halfjaar, dat op 31 oktober afliep. In deze periode is de groepsomzet met 0,5% gestegen tot AU$7,21mld (€4,4mld). De bruto winst nam met 5,3% af tot AU$149,7mln (€92,3mln), wat voornamelijk kwam doordat op 30 september het leveringscontract met de Zuid-Australische supermarktketen Drakes ten einde liep. Het supermarktsegment van Metcash zag een toename in omzet van 0,8% tot AU$3,6mld (€2,2mld). Als Drakes niet was weggevallen, zou de omzet zijn gestegen met 1,2%. De omzet van het groothandelssegment daalde met 0,3%. Al met al had Metcash in de afgelopen periode het eerste halfjaar sinds 2012 waarin sprake was van positieve omzetgroei.
Bron: retailanalysis.igd.com 

Frankrijk: Jow krijgt voor $7mln aan extra financiering
De Franse supermarktapp Jow heeft voor $7mln (€6,3mln) aan nieuwe financiering verkregen. Jow is een app die online thuisbezorging combineert met het geven van aanbevelingen voor boodschappen en recepten. Volgens de makers van de app is een consument die bij Jow is geregistreerd in staat om zijn wekelijkse online boodschappen binnen een minuut te regelen. Het kapitaal is verkregen door middel van een investeringsronde, die werd geleid door Stride.VC. Ook namen Caterina Fake en Jyri Engeström van Yes VC en Zola-CEO Shan-Lyn Ma aan de financieringsronde deel, samen met partijen die eerder al in Jow hebben geïnvesteerd, zoals DST Global Partners en eVentures. Jow is in 2018 van start gegaan en werkt nu samen met grote Franse supermarktketens, zoals Monoprix, Carrefour, Auchan, Chronodrive en E.Leclerc.
Bron: techcrunch.com 

Italië: Selex raamt voor 2019 omzet van €11mld
Het Italiaanse Selex raamt de totale omzet van 2019 op €11mld. Jaar op jaar is dat een toename van 4,2%. De retailgroep heeft verder toelichting gegeven over de doelstellingen van 2020. In het komende jaar is Selex van plan om €330mln te investeren in het openen van 67 nieuwe winkels. Ook worden 81 oudere vestigingen gerenoveerd. In de afgelopen 10 jaar heeft de Selex-groep in totaal €2,5mld geïnvesteerd, waarmee een netwerk is gecreëerd van 2.300 winkels verspreid over Italië.
Bron: retailanalysis.igd.com 

Walmart traint Indiase MKB-ondernemers
Walmart is van plan om 50.000 kleine ondernemingen in India te ondersteunen met training. Op deze manier wil Walmart de internationale leveringsketen verbeteren. Het programma dat hiervoor wordt ingezet heet het "Walmart Vriddhi Supplier Development Program". In de eerste vijf jaar van dit programma krijgen zo'n 50.000 MKB-ondernemers de gelegenheid om bij 25 voorlichtingscentra te worden getraind. De trainingscentra bevinden zich op strategische locaties bij grote concentraties aan Indiase leveranciers. Het Walmart Vriddhi-programma zorgt voor aansluiting bij het logistieke netwerk dat al in werking is via de dochterondernemingen Flipkart en Best Price. Naast de verbeteringen voor de leveringsketen geeft het programma de ondernemers meer kansen om voordeel te halen uit zowel de Indiase als de internationale markt.
Bron: retail.economictimes.indiatimes.com 

VS: Farmbox start met programma voor gezondheidszorg
De op abonnementen gebaseerde thuisbezorger Farmbox Direct is begonnen met een nieuw programma dat groente en fruit bezorgen combineert met gezondheidszorg. Het programma heet FarmboxRX en werkt samen met zorgverzekeraars om gezond AGF gratis te leveren aan delen van de Amerikaanse samenleving die dit hard nodig hebben, zoals bij bejaarden. Het eerste partnerschap dat op deze manier is opgezet is met Vibra Health Plan in Pennsylvania, dat een onderdeel is van Blue Cross Blue Shield. Het programma gaat per 1 januari 2020 van start, waarna per maand 2.700 gratis dozen met verse groente en fruit worden geleverd aan particulieren die bij Vibra's Medicare staan ingeschreven. Via FarmboxRX zijn ook overeenkomsten voor samenwerking ondertekend met twee andere zorgverzekeraars, die per 2021 van start zullen gaan. Farmbox wil dat jaar in totaal 250.000 gratis dozen met versproducten leveren.
Bron: progressivegrocer.com 

Canada: METRO verkoopt MissFresh
METRO heeft aangekondigd dat de dochteronderneming MissFresh wordt verkocht aan Cook it. Cook it is net als MissFresh een in Montreal gevestigd bedrijf dat kant-en-klaar-maaltijden produceert. Alle vaste activa van MissFresh worden door Cook it overgenomen. Cook it zal zowel aan zijn eigen vaste klanten als aan het klantenbestand van MissFresh gaan leveren. De producten van Cook it zullen beschikbaar zijn bij Metro-winkels die ook bij MissFresh waren aangesloten.
Bron: newswire.ca 

VS: Sprouts houdt op 17 december wervingsdag
Een groot aantal Sprouts Farmers Market-winkels houden op 17 december een wervingsdag. Zo'n 340 vestigingen verspreid over de VS doen mee aan de zogeheten National Hiring Day om meer personeel te werven. Er zijn ongeveer 1.000 onvervulde voltijds- en deeltijdsvacatures. De specifieke vacatures zijn te vinden op sprouts.com/careers. VOlgens de onderdirecteur voor HR, Timmi Zalatoris geeft werken bij Sprouts alle gelegenheid om bij te leren en een carrière te ontwikkelen.
Bron: azbigmedia.com 

VS: Lidl neemt 6 Shoppers-winkels over
Lidl heeft ingestemd met de overname van zes Shoppers Food & Pharmacy-vestigingen. Alle dertien Shoppers-locaties worden door United Natural Foods Inc. (UNFI) ter overname aangeboden. De geplande overname door Lidl werd vermeld in een lijst, die was gepubliceerd door de afdelingen Loval 400 en Local 27 van de organisatie United Food & Commercial Workers. Deze vakbondsafdelingen vertegenwoordigen de werknemers van de Shoppers-locaties. Een anonieme bron heeft verder de overname door Lidl bevestigd. Lidl neemt een winkel in Virginia en vijf vestigingen in Maryland over. De overige Shoppers-winkels worden overgenomen door Compare Foods (vijf winkels in Maryland) en McKay's (de overige winkels in Californië en Maryland). Hoewel een woordvoerder van UNFI de overname heeft bevestigd, is diezelfde bevestiging vanuit Lidl, McKay's en Compare Foods nog niet officieel uitgesproken. 
Bron: grocerydive.com 

Walmart Canada and SCI openen nieuwe e-commerce-faciliteit
SCI Canada en Walmart Canada hebben de officiële opening aangekondigd van een nieuw distributiecentrum voor e-commerce in Mississauga in Ontario. De faciliteit is de grootste die door SCI tot nu toe is opgezet. Het distributiecentrum beslaat een oppervlak van ongeveer 41.800 vierkante meter en wordt Walmarts voornaamste basis voor het verzorgen van online retail In Canada. Online retail wordt voor Walmart steeds belangrijker in dit land. De site walmart.ca wordt dagelijks bezocht door meer dan 750.000 consumenten.
Bron: apnews.com 

VS: Apollo wil af van groothandelszaken van Smart & Final
Het investeringsbedrijf Apollo Global Management Inc kijkt naar mogelijkheden om de groothandelszaken van Smart & Final Stores LLC, van de hand te doen. Apollo nam Smart & Final over in juni. Het investeringsbedrijf wil voor de groothandelsafdeling meer dan $1mld (€900mln). In juni betaalde Apollo voor de overname rond de $1,1mld (€990mln), met inbegrip van de uitstaande schulden van de retailgroep. Ondanks dat de discountketen van Smart & Final minder lucratief is dan het groothandelssegment, wil Apollo dit onderdeel van de retailgroep vooralsnog in beheer houden.
Bron: reuters.com 


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven