Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Herpositionering Olympic Fruit

Afgelopen maanden is er bij Olympic Fruit achter de schermen bijzonder hard gewerkt aan een herpositionering. De importeur die onder andere bekend is om hun aanbod in citrus en druiven geeft aan dat zij hun stakeholders anders moeten benaderen om relevant te blijven.

"In de afgelopen jaren is de importeursrol zoals de AGF-sector deze van oudsher kent volledig veranderd. Producenten alsook afnemers zoeken naar een relevante partij die flexibel kan samenwerken om een juiste categorie- en/of ketenbenadering te realiseren. Met de herpositionering en de pay off ‘Part of something good’ geeft de organisatie antwoord op hun veranderde rol en dit is gretig door vertaald in alle facetten van het bedrijf. Per september gaat de organisatie live met hun vernieuwde DNA!"


Klik hier voor de uitvergroting van de teamfoto

Totstandkoming
De herpositionering is een traject van maanden geweest. Het betreft hier een team effort waarin nauw is geschakeld met alle relevante stakeholders, zowel intern als extern, om de juiste relevantie en balans aan te brengen en tegelijkertijd draagkracht te creëren.

Bewustwording
"De grootste uitdaging in dit gehele traject was bewustwording. Beseffen dat wij een klein onderdeel zijn in de keten en iedere stakeholder om een andere benadering vraagt", vertelt Jaimie de Haan- van Leeuwen, Eindverantwoordelijke New Business & Category Management bij Olympic Fruit. "Terug naar de basis, uitgaan van eigen kracht en de juiste toegevoegde waarde bieden waar nodig om efficiënt en betrouwbaar samen te kunnen werken. Deze toegevoegde waarde hebben wij verankerd in bedrijfsstructuren en -processen. Verder worden deze visueel en in woord kracht bijgezet in onze vernieuwde huisstijl."

Bestaande stakeholders hebben de koerswijziging van Olympic Fruit al mogen ervaren de afgelopen maanden. Komende periode zal Olympic Fruit de professionalisering verder uitrollen. Ook zullen zij zich presenteren tijdens de Fruit Attraction te Madrid. U kunt hen vinden in de internationale hallen, Hal 10 standnummer G08A.

Voor meer informatie:
Jaimie de Haan - Van Leeuwen
Olympic Fruit
j.dehaan@olympicfruit.com
www.olympicfruit.com

 

 

 

Publicatiedatum: