Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Albert Heijn

Wereldkaart moet voor transparantie in de keten zorgen

Met de nieuwe wereldkaart op ah.nl zet Albert Heijn een volgende stap in ketentransparantie. Op de wereldkaart zijn de ruim 1.200 locaties te vinden waar de laatste stap in het productieproces wordt uitgevoerd voor de AH-huismerkproducten. In één oogopslag zie je de verdeling van deze locaties over de wereld. Vervolgens kan op land, productgroep en leverancier gezocht worden.

Wereldkaart van leveranciers

Albert Heijn wil dat klanten met een gerust hart boodschappen kunnen doen. Het assortiment van de supermarkt bestaat uit zo’n 11.000 huismerkproducten en meer dan 46.000 producten in totaal. Producten die vaak in Nederland, maar ook op veel verschillende plekken op de wereld worden geproduceerd waarbij het principe is: zo dichtbij mogelijk en zo ver als nodig. Van alle huismerkproducten weet Albert Heijn de herkomst en samenstelling. Met de nieuwe wereldkaart op ah.nl wordt voor belangstellenden de laatste stap in het productieproces van de AH-huismerken nu ook inzichtelijk. Albert Heijn breidt de informatie op de kaart geleidelijk uit met herkomstgegevens van verse producten zoals groenten, fruit, zuivel, vlees en vis.

Het afgelopen jaar ontplooide Albert Heijn meerdere initiatieven om de (inter)nationale ketens van huismerkproducten transparant maken. Zo werden de afgelopen periode blockchain geïntroduceerd voor sinaasappelsap en eieren en publiceerde Albert Heijn begin dit jaar de due diligence aanpak op ah.nl. Hierin staat hoe de supermarkt potentiële en daadwerkelijke nadelige gevolgen voor mens en milieu identificeert en aanpakt. De wereldkaart is een volgende stap binnen de due diligence aanpak. De wereldkaart is hier te vinden.

Publicatiedatum: