Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verschillende retailers hebben het pact ondertekend

Nationaal pact voor plastic verpakkingen en de impact ervan op de Franse AGF-sector

Op 21 februari tekende de Franse staatssecretaris Brune Poirson met hoofdrolspelers uit de retailsector, de sector en NGO's het 'nationale pact voor plastic verpakkingen'. Hiermee werd een gemeenschappelijke visie op de circulaire economie, waarin plastic gezien wordt als voornaamste bron van vervuiling, ondertekend.

Système U heeft het pact ondertekend
Tijdens een interview verklaarde Dominique Schelcher van Système U  op de radio dat 'de consument veranderingen in de schappen zal zien'. Hij is ervan overtuigd dat het hier niet om een voorbijgaande trend gaat. 

Moeilijk te implementeren?
David Triffault van Jardin de Limagne: "Natuurlijk denk ik dat het de goede kant op gaat. Maar sommig AGF, vooral fragiele producten, zijn erg gevoelig voor aanraken en daarvoor wordt bulkverkoop moeilijk. Neem aardbeien of vijgen, die beschadigen snel. We zouden dit in de prijs kunnen meenemen, waarmee een kunstmatige inflatie veroorzaakt wordt."

Ook wat milieuvriendelijke en bio-afbreekbare verpakkingen betreft, is Triffault niet overtuigd omdat ze micro-deeltjes achterlaten wanneer ze gecomposteerd worden.

En hij ziet nog een probleem. De consument wil van alles over de producten weten. En volgens hem is de enige manier om informatie te delen de verpakking.

Publicatiedatum: