Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Michel van den Berg, De Best AGF:

"In de zomer heeft de markthandelaar onderscheidend vermogen, de winters worden steeds lastiger""

Tholen - Het aantrekkende voorjaarsweer zorgt bij groothandel De Best AGF in Den Haag gelijk voor meer klandizie. "Dat merk je direct, als het weer gezelliger wordt, komen mensen weer naar buiten. Vorige week was het helemaal niks met die regen", vertelt groothandelaar Michel van den Berg. "Dat zie ik ook bij onze marktklanten terug. Die draaien in de zomer goed, maar 's winters wordt het wel heel erg lastig. Mensen gaan 's winters niet meer naar de markt. Je hebt een paar markthandelaren die het jaarrond goed doen met een totaalpakket, maar het gros van de jongens die het puur van de passanten moeten hebben met hun daghandel, die hebben het dan echt lastig."

"Het onderscheidend vermogen ten opzichte van de supermarkten is er in de winter ook gewoon minder. Vroeger waren er periodes dat de supermarkten geen tomaten hadden en dan vlogen wij ze in. Die verhouding is helemaal gedraaid. Retailers voeren altijd het assortiment jaarrond en daar zijn de grote handelspartijen op ingespeeld", constateert Michel.

Hij ziet dan ook uit naar het zomerfruitseizoen. "Daar kan de specialist en markthandelaar zich nog echt mee onderscheiden. Een zak mandarijnen blijft een zak mandarijnen, maar met zacht- en steenfruit is dat anders. Supermarkten kunnen geen weg met mooie, dikke kersen en een bak aardbeien wordt er twintig keer omgedraaid. Met zachtfruit kan een markthandelaar zich dan ook echt nog onderscheiden. Daarbij is het publiek veel groter, want in de zomer vinden de mensen het leuk om over de markt te struinen. Nu is het aanbod nog beperkt tot wat Lambada's, maar  met een week of twee zal het volume Hollandse kasaardbeien toe gaan nemen, dat is leuk verkopen."

Voor meer informatie:
Michel van den Berg
De Best AGF
06-23728028
michelvdberg1@live.nl