Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mercadona opent 150 supermarkten in Portugal

Duitsland: Bünting vernieuwt merken Combi en Famila
De Duitse Bünting Group heeft de merken en stijl van zijn supermarktketens Combi en Famila een nieuw jasje gegeven. Het achterliggende idee achter het vernieuwde ontwerp is dat de merken een scherper profiel krijgen, dat beter aansluit op de directe omgeving van de ketens in Noord-Duitsland. Bünting-directeur Frank Hilgenberg: "We plaatsen onze Noord-Duitse identiteit in het centrum van onze profilering. Het is voor ons belangrijk dat onze klanten zich kunnen identificeren met ons nieuwe uiterlijk." De nieuwe stijl van Famila bestaat uit motieven en kleuren die aan het noorden doen denken, waarmee de verbintenis met de regio moet worden benadrukt. Combi heeft een duidelijk ontwerp gekregen met wervende teksten, die in een stijl zijn geplaatst die typisch is voor Noord-Duitsland.
Bron: esmmagazine.com

VK: Co-op introduceert nieuw middel voor taakbeheer
Een intern team van Co-op heeft gewerkt aan een nieuw systeem voor taakbeheer. Het nieuwe systeem heet MyWork en moet het werk van winkelmanagers makkelijker maken. Het nieuwe online systeem vervangt een aantal middelen voor communicatie die normaal met papier zouden worden uitgevoerd. MyWork wordt geïnstalleerd op tablets of smartphones en geeft vervolgens winkelmanagers de middelen om zelf taken te creëren en aan individuele werknemers toe te wijzen. Gebruikers kunnen foto's in winkels aan de taken toevoegen en deze vervolgens online plaatsen. Het idee van het systeem is dat dit de dagelijkse bedrijfsvoering efficiënter maakt en dat de communicatie tussen werknemers wordt verbeterd.
Bron: essentialretail.com

Rusland: Magnit heeft omzettoename van 8,2%
De Russische supermarktketen Magnit had over 2018 een toename in omzet van 8,2%, tot RUB 1,2 biljoen (€16,7 miljard). Het winkelnetwerk is jaar op jaar toegenomen met 11,6%. De like for like omzet daalde in 2018 met 2,5%. Het winkelverkeer slonk met 2,6%, terwijl het gemiddelde volume per transactie met 0,1% steeg. Tegen het einde van het jaar trok de like-for-like omzet weer aan. De bruto winst stond voor 2018 op RUB 89,9 miljard (€1,23 miljard), terwijl het bruto winstmarge op 7,3% stond.
Bron: esmmagazine.com

Carrefour vermindert energieverbruik in Egypte
De Carrefour-franchisenemer Majid Al Futtaim gaat bij 19 Carrefour-winkels in Egypte een nieuwe oplossing inzetten, die energieverbruik moet verminderen. De EcoStruxure Facility Advisor van Schneider Electric houdt het energieverbruik in de gaten en verbetert de efficiëntie. Er zijn plannen om het systeem ook in andere vestigingen van de netwerken van Majid Al Futtaim en Carrefour in te zetten.
Bron: internationalsupermarketnews.com

China: Alibaba opent "hotel van de toekomst"
Alibaba heeft in een zoektocht naar meer manieren om omzet te genereren een hotel geopend in Hangzhou. Het hotel zit vol met technologie die van de internetgigant zelf afkomstig is. Het FlyZoo-hotel heeft 290 kamers en is opgebouwd door verschillende dochterondernemingen van Alibaba, zoals het online reisplatform Fliggy en Alibaba Artificial Intelligence Labs. Het doel van Alibaba is om de hotelsector te transformeren met de nieuwste innovaties. Zo moeten rijen bij de receptie door nieuwe technologie worden vermeden. Chinese reizigers kunnen gebruik maken van een volledig geautomatiseerd proces bij het inchecken, hoewel buitenlandse reizigers nog wel de assistentie van hotelmedewerkers nodig hebben. Er kan voor kamers worden gereserveerd door middel van de FlyZoo-app, waarbij ook de locatie van de kamer qua verdieping en zijde van het hotel kan worden bepaald. In plaats van dat er gebruik wordt gemaakt van sleutels, worden kamers en liften bediend door middel van systemen op basis van gezichtsherkenning.
Bron: retaildetail.eu

Mercadona opent 150 supermarkten in Portugal
De Spaanse supermarktketen Mercadona is van plan om minstens 150 winkels te openen in Portugal. De plannen werden onlangs bekend gemaakt door Mercadona-directeur Juan Roig Alfonso tijdens de presentatie van de jaarresultaten van 2018 in Valencia. De eerste vier winkels in Portugal worden in juli geopend. Per week worden de winkels opeenvolgend geopend in de steden Vila Nova de Gaia, Matosinhos, Maia en Gondomar.
Bron: rli.uk.com

Mexico: Walmex en vakbond sluiten overeenkomst
Walmart de Mexico, de grootste supermarktketen van Mexico, heeft een overeenkomst gesloten met een vakbond voor loonsverhoging. Hierdoor wordt een staking afgewend. De overeenkomst werd gesloten met de organisatie CROC. De werknemers van Walmex krijgen een loonsverhoging van 5,5% en een jaarlijkse bonus op basis van de prestaties van de afzonderlijke winkels. CROC gaf eerder aan een loonsverhoging te willen zien van 20%, maar heeft in een eigen verklaring aangegeven met het voorstel akkoord te zijn gegaan.
Bron: reuters.com

VS: Kroger werkt met Pinterest
Kroger werkt via zijn afdeling Kroger Precision Marketing (KPM) samen met Pinterest. Door de samenwerking kunnen adverteerders door middel van informatie van Kroger nauwkeurig bijhouden hoe goed de marketing via Pinterest werkt. Ook zorgt het partnerschap ervoor dat merken via het social media-platform toegang krijgen tot de miljoenen klanten van Kroger. Pinterest wordt gebruikt door consumenten die nieuwsgierig naar nieuwe producten zijn. Zodoende kunnen merken via de aanwezigheid van Kroger op het platform hun producten introduceren. 96% van alle transacties van Kroger loopt die het klantenprogramma. Zodoende heeft Kroger een schat aan informatie over consumentengedrag, zodat de combinatie van Pinterest en Kroger adverteerders alle middelen geeft om zo efficiënt mogelijke marketing in te zetten.
Bron: progressivegrocer.com

Canada: Sobeys-eigenaar wil Farm Boy in Toronto inzetten
Het moederbedrijf van de Canadese supermarktketen Sobeys wil zijn Farm Boy-keten in grote Canadese steden inzetten. Vorig jaar werd Farm Boy door Empire overgenomen. Nu wil Empire Farm Boy tot buiten Ontario uitbreiden. Er zijn plannen voor uitbreidingen in de omgeving van Toronto. "We hebben nooit zo'n groot middel gehad in de omgeving van Toronto," aldus CEO Medline. "Ontario is altijd onze achilleshiel geweest."
Bron: delimarketnews.com

VS: Dollar General bouwt dc voor versproducten
Dollar General is van plan om zijn eigen logistieke middelen te verbeteren, zodat de dienstverlening kan worden verbeterd en de winstmarges beter kunnen worden beschermd. Daarom worden twee nieuwe distributiecentra geopend. Ook gaat Dollar General gebruik maken van vrachtwagens met koelcontainers, zodat het relatief nieuwe programma voor versproducten, DG Fresh, beter kan worden ondersteund. In het huidige fiscale jaar wil de discounter de DG Fresh-keten uitbreiden tot 5.000 winkels, gecombineerd met tot vier nieuwe distributiecentra met mogelijkheden voor koelbewaring. 
Bron: supplychaindive.com

VS: IGA focust op lokale producten in nieuwe campagne
De Amerikaanse retailgroep IGA maakt dit jaar gebruik van een nieuwe slogan, "Local Equals Fresh". De slogan wordt gebruikt bij alle mediakanalen van IGA, waaronder websites, sociale media, advertenties in winkels en op het vernieuwde huismerk. Bij winkels wordt de nadruk gelegd op producten van lokale teeltbedrijven. Dit gebeurt zowel met afbeeldingen in de winkels als met de indruk die moet worden gewekt door het uniform van de winkelmedewerkers. Zelfstandige supermarkten die bij IGA zijn aangesloten kunnen de displays aanpassen, zodat deze gericht is op specifieke telers die in de omgeving van de vestiging actief zijn. Ook kunnen unieke familierecepten door de winkels zelf worden aangedragen.
Bron: progressivegrocer.com

VS: Kroger verkoopt dochteronderneming
Kroger heeft de verkoop afgerond van zijn dochteronderneming You Technology. You Technology was onder andere verantwoordelijk voor de verstrekking van online kortingscodes. De dochteronderneming is overgenomen door het e-commerce-bedrijf Inmar voor een bedrag van $565 miljoen (€497,8 miljoen). Van deze transactie is $400 miljoen (€352,4 miljoen) overgemaakt als contant geld, dat door Kroger zal worden gebruikt om schulden af te lossen. Onderdeel van de overeenkomst voor overname is dat Inmar zal blijven zorgen voor het organiseren van online kortingsacties.
Bron: supermarketnews.com

Publicatiedatum: