Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Met 5,4% omzetgroei opnieuw een goed jaar voor Jan Linders Supermarkten

Jan Linders Supermarkten heeft in 2018 met een omzet van bijna 431 miljoen euro een omzetgroei van maar liefst 5,4% ten opzichte van 2017 gerealiseerd. Deze groei is opnieuw hoger dan de groei van de totale markt in 2018, die volgens de cijfers van Nielsen 3,4% bedroeg. Sinds 2010 is Jan Linders jaar na jaar harder gegroeid dan de markt. Leo Linders, Algemeen Directeur van Jan Linders Supermarkten: “We kunnen terugkijken op een succesvol jaar. Onze klanten hebben ook dit jaar weer hun waardering voor ons uitgesproken. Daarnaast hebben we opnieuw meer consumenten aan ons weten te binden en hebben we de groei van de afgelopen jaren kunnen voortzetten. Een teken dat de ingezette koers met een vernieuwde formule zijn vruchten afwerpt.”

Groei marktaandeel
Met deze omzetgroei werd ook het marktaandeel van Jan Linders opnieuw verder vergroot. Over 2018 komt het landelijke marktaandeel van Jan Linders volgens de cijfers van onderzoeksbureau Nielsen uit op 1,11%. In 2017 bedroeg het marktaandeel nog 1,09.

Nieuwe formule helft van alle supermarkten uitgerold
Opnieuw werd in 2018 net als de afgelopen jaren een tiental filialen vernieuwd. Daarmee zijn nu 30 Jan Linders supermarkten –de helft van het huidige winkelbestand- verbouwd volgens de uitgangspunten van de nieuwe formule, die eind 2015 succesvol werd gelanceerd.  Een grote focus op vers en de juiste balans tussen kwaliteit, service én voordeel spelen in de nieuwe formule een hoofdrol. Deze mix is erg succesvol, zo blijkt ook uit de groei van de versgroepen, waarmee Jan Linders twee keer harder groeit dan de markt. Dit is met name het geval bij groenten en fruit, waarmee een groei van zo’n 9% werd gerealiseerd.

Ook in 2019 gaat de vernieuwingsoperatie door en zal een tiental supermarkten verspreid in het marktgebied geheel vernieuwd worden. Daarnaast zullen de komende maanden drie nieuwe supermarkten aan het winkelbestand worden toegevoegd: Eindhoven (Ardèchelaan), Reusel en Veghel (De Boekt). In Nederweert zal Jan Linders na de overname van de huidige EMTÉ-supermarkt een nieuwe locatie betrekken.

Opnieuw hoge klantwaardering
In 2018 spraken klanten opnieuw hun waardering uit voor de supermarkt van het zuiden. Zo werd Jan Linders door GfK voor de 14e keer uitgeroepen tot de beste supermarkt in brood, voor de 4e keer de beste supermarkt in bier en voor de 6e keer de beste in speciaalbieren.

 

Publicatiedatum: