Kleurrijke stickers tijdens de feestdagen

Kunstenaar Romero Britto versiert Chiquita bananen

Chiquita heeft in samenwerking met de Braziliaanse kunstenaar Romero Britto kleurrijke stickers op de markt gebracht.

Britto, bekend om zijn vrolijke, speelse schilderijen en sculpturen, heeft vier verschillende stickers ontworpen die deze maand op alle Chiquita bananen te zien zijn. Hiermee wil het bedrijf de korte winterdagen van consumenten opvrolijken.

“Romero Britto is een inspirerende ontwerper en wij zijn erg blij met hem samen te werken. Net als Britto vinden wij vrolijkheid maar ook een betere toegang tot onderwijs en kunst voor kinderen heel belangrijk”, aldus Peter Bolijn, Marketing Manager Benelux van Chiquita.

"De iconische blauwe sticker van Chiquita is sinds 1963 het symbool voor fruit van hoge kwaliteit en staat voor duurzame bananen. Dat is de reden waarom efficiënte en duurzame bedrijfsprocessen zijn ingevoerd in de hele supply chain", aldus Chiquita.



Over Romero Britto
Romero Britto werd in 1963 geboren in Recife, Brazilië en is autodidactisch kunstenaar. Al op vroege leeftijd schilderde hij op kranten, karton of een stukje papier dat hij kon vinden. In 1983 reisde hij naar Parijs, waar hij kennismaakte met het werk van Matisse en Picasso. Hij combineerde invloeden van het kubisme met popart om een vrolijke, iconische stijl te creëren die volgens The New York Times 'warmte, optimisme en liefde uitstraalt'. Positiviteit is een belangrijk onderwerp voor Romero Britto. Zo steunde hij goede doelen met betrekking tot sport of kunstbijeenkomsten voor jongeren. In 1999 ontwierp hij een postzegel voor de VN over het thema onderwijs.


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven