Spaans thuisbezorgplatform breidt wereldwijd uit

India: Bigbasket in gesprek voor extra financiering
India’s grootste online supermarkt, Bigbasket, is in de komende maanden gesprek met investeerders. Het bedrijf wil een bedrag verkrijgen van tussen de $150 miljoen en $200 miljoen (tussen de €131,5 miljoen en €175,4 miljoen), zo meldt CEO Hari Menon. Eerder dit jaar investeerde Alibaba al $300 miljoen (€263,0 miljoen) in het bedrijf.
Bron: moneycontrol.com

Viva Bahrain breidt contactloos betalen uit naar Carrefour-winkels
Viva Bahrain werkt samen met de Carrefour-franchisenemer Majid Al Futtaim om een digitale betaalmethode naar Carrefour-winkels uit te breiden. Er kan nu contactloos worden betaald bij supermarkten in Bahrein. De samenwerking tussen Carrefour en Viva Bahrain is in lijn met de doelstellingen van het IT-bedrijf om Bahrein te veranderen in een land waar niet langer nog gebruik wordt gemaakt van contant geld. De app Viva Cash is beschikbaar via de Apple App- en Google Play-winkel. Consumenten krijgen via de app direct 10% aan korting bij een van de 12 Carrefour-vestigingen in Bahrein. Deze kortingsactie loopt tot eind november. 
Bron: telecompaper.com

Frankrijk: Casino neemt aandeel van 5% in IT-bedrijf Lyf Pay
Casino heeft een aandeel genomen van 5% in het financiële IT-bedrijf Lyf Pay. Op deze manier wil de Franse retailer uitbreiden binnen de Europese sector voor mobiele betaalmethodes. Lyf Pay wil in Europa een mobiel betaalsysteem opzetten dat de concurrentie aan kan gaan met het Amerikaanse Apple Pay en de betaaldienst Alipay van het Chinese Alibaba. Casino heeft verder geen financiële details over de overname bekendgemaakt.
Bron: reuters.com

Spaans thuisbezorgplatform breidt wereldwijd uit
De Spaanse thuisbezorg-startup Glovo breidt in rap tempo over de hele wereld uit. De app van Glovo verbindt klanten met onafhankelijke bezorgdiensten. In een jaar tijd is Glovo nu beschikbaar in 17 landen, waarmee het bedrijf een geduchte concurrent is geworden voor spelers als Amazon of het Spaanse Mercadona. Glovo-CEO Oscar Pierre lichtte onlangs bij een evenement zijn bedrijf toe. Glovo is een logistiek platform, waar honderden winkels per stad op zijn aangesloten. Glovo vraagt om een kleine commissie van deze winkels, waarmee 70% tot 75% van de omzet wordt gegenereerd. Het doel van het bedrijf is om een grote overkoepelende app te creëren, die mensen in steden verbindt.
Bron: retailanalysis.igd.com

Zuid-Afrika: Steinhoff benoemt nieuwe CEO
Steinhoff heeft commercieel directeur Louis du Preez benoemd tot CEO. Du Preez speelde ene sleutelrol bij het herstellen van een financiële crisis. Door de aanstelling van Du Preez zijn de aandelen van Steinhoff met 15% gestegen. Du Preez vervangt de interim-CEO Danie van der Merwe, die aan het eind van december de functie over zal dragen. Een jaar geleden bleek een gat in de financiële begroting te bestaan van enkel miljarden dollars. Volgens beurshandelaar Mark Hodgson is het daarom niet vreemd dat juist Du Preez voor de functie wordt aangesteld. "Het is geen verrassing, gezien zijn rol bij de reorganisatie. Dit wordt als een positieve ontwikkeling gezien," aldus Hodgson.
Bron: af.reuters.com

Brazilië: GPA werkt met Cheftime aan maaltijdkits
GPA is in Brazilië een partnerschap aangegaan met de startup Cheftime. Cheftime biedt online een lidmaatschap aan voor het bezorgen van maaltijdkits. Via de samenwerking krijgt GPA binnen 18 maanden een aandeel in de startup. De samenwerking kan worden uitgebreid tot twee jaar. Er zijn verder geen financiële details met betrekking tot de samenwerking bekend gemaakt. GPA is ook bij wijze van pilotproject begonnen met de marketing van een exclusieve lijn aan maaltijdpakketten onder de naam "Cheftime by Pão de Açúcar". De maaltijdpakketten zijn verkrijgbaar via de eigen website en via een winkel in São Paulo. In het eerste kwartaal van 2019 wordt dit pilotproject uitgebreid naar 15 tot 20 vestigingen van de ketens Pão de Açúcar en Minuto Pão de Açúcar. De samenwerking met Cheftime is erop gericht om online en offline omzet met elkaar te integreren. De keten wil zijn thuisbezorgdienst uitbreiden met behulp van bestaande winkels in het eigen netwerk. De bezorgdienst is nu voor handen bij 60 winkels, maar wordt in 2019 verder uitgebreid.
Bron: retailanalysis.igd.com

VS: Fairway Market introduceert zelfscankassa's
Het in New York gevestigde Fairway Market heeft een nieuwe mobiele betaalmethode gelanceerd. Door middel van een app kunnen boodschappen worden ingescand, waarvoor bij kassa's automatisch wordt betaald. Fairway Market is naar verluid de eerste supermarktketen in de omgeving waarin deze betaalmethode voor handen is. De technologie voor de betaalmethode is afkomstig van FutureProof Retail.
Bron: progressivegrocer.com

VS: Tops voltooit financiële reorganisatie
Tops Markets LLC heeft met succes een financiële reorganisatie voltooid. Dankzij de reorganisatie kan het bedrijf onder zijn faillissementsbescherming uitkomen. Het bedrijf werd op volledig vrijwillige basis gereorganiseerd met ondersteuning van een aantal crediteuren. Volgens Tops is de schuld met ongeveer $445 miljoen (€390 miljoen) verminderd en is nu voor $100 miljoen (€87,7 miljoen) aan liquide middelen beschikbaar. Dankzij deze verbeterde financiële flexibiliteit kan het bedrijf investeren in winkels en bepaalde problemen rondom HR en pensioenfondsen aanpakken.
Bron: progressivegrocer.com

VS: Blue Apron stopt programma met Costco
In mei van dit jaar haalde Blue Apron het nieuws dankzij een partnerschap met de supermarktketen Costco. Zes maanden later meldt het maaltijdkitbedrijf echter dat programma tijdelijk wordt gepauzeerd. Blue Apron heeft aangekondigd dat het pilotprogramma met Costco in de aanloop naar de kerstdagen wordt stop gezet, omdat Costco meer ruimte in de schappen nodig heeft voor het kerstassortiment. Ook is er vanuit vaste Blue Apron-klanten tijdens de kerstdagen minder vraag naar de maaltijdkits, aldus de CEO van Blue Apron.
Bron: supermarketnews.com 

VS: SpartanNash wil Martin's Super Markets overnemen
SpartanNash wil door middel van overnames uitbreiden in het noorden van Indiana en het zuidwesten van Michigan. De keten die SpartanNash op het oog heeft is Martin’s Super Markets, dat uit een netwerk van 21 vestigingen bestaat. Martin's is sinds 2005 actief als een onafhankelijke supermarktketen.
Bron: delimarketnews.com

VS: Target heeft minder winst in derde kwartaal
Target had in het derde kwartaal een winstresultaat en vergelijkende winkelomzet die lager uitvielen dan verwacht. Het resultaat staat in contrast met hoe consumenten dankzij een sterkere economie meer uit zijn gaan geven bij de concurrentie. Door het resultaat is de aandelenkoers van Target met 11% gedaald. De vergelijkende winkelomzet steeg met 5,1%, terwijl analisten uit waren gegaan van een stijging van 5,2%. De winst per aandeel kwam neer op $1,09 (€0,96). Analisten gingen uit van een winst per aandeel van $1,12 (€0,98). Waar een totale omzet werd geraamd van $17,8 miljard (€15,6 miljard), stond deze in werkelijkheid op $17,59 miljard (€15,4 miljard).
Bron: esmmagazine.com


Publicatiedatum :
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019