Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
AH gaat Aldi, Lidl en Tesco achterna
AH gaat vakken vullen met dozen
Albert Heijn gaat producten direct vanuit dozen in de schappen verkopen. Volgens een woordvoerder van de winkelketen is dat goedkoper en worden levensmiddelen zo ook mooier gepresenteerd aan de klant. Albert Heijn bevestigt een bericht van vakblad Distrifood over het gebruik van dozen in de winkels. Prijsvechters Lidl en Aldi doen dat al jaren. Ook supermarkten als Tesco in Groot-Brittannië en Carrefour in Frankrijk vullen hun schappen al geruime tijd op deze manier. Dit jaar zullen de eerste producten bij Albert Heijn met het nieuwe systeem worden gepresenteerd.
Handig voor vakkenvullers
Een woordvoerder van Albert Heijn zegt dat het gebruik van dozen veel voordelen heeft. Producten hoeven niet meer één voor één in een schap gezet te worden en daardoor zijn vakkenvullers sneller klaar en gaan minder producten kapot.
Van leveranciers verwacht Albert Heijn dat ze met mooie dozen komen, zodat merken goed te herkennen zijn en producten beter vindbaar worden in de winkels. Zowel huismerken als A-merken zullen vanuit dozen verkocht worden.