Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
AH gaat Aldi, Lidl en Tesco achterna

AH gaat vakken vullen met dozen

Albert Heijn gaat producten direct vanuit dozen in de schappen verkopen. Volgens een woordvoerder van de winkelketen is dat goedkoper en worden levensmiddelen zo ook mooier gepresenteerd aan de klant. Albert Heijn bevestigt een bericht van vakblad Distrifood over het gebruik van dozen in de winkels. Prijsvechters Lidl en Aldi doen dat al jaren. Ook supermarkten als Tesco in Groot-Brittannië en Carrefour in Frankrijk vullen hun schappen al geruime tijd op deze manier. Dit jaar zullen de eerste producten bij Albert Heijn met het nieuwe systeem worden gepresenteerd.

Handig voor vakkenvullers

Een woordvoerder van Albert Heijn zegt dat het gebruik van dozen veel voordelen heeft. Producten hoeven niet meer één voor één in een schap gezet te worden en daardoor zijn vakkenvullers sneller klaar en gaan minder producten kapot.

Van leveranciers verwacht Albert Heijn dat ze met mooie dozen komen, zodat merken goed te herkennen zijn en producten beter vindbaar worden in de winkels. Zowel huismerken als A-merken zullen vanuit dozen verkocht worden.
Publicatiedatum: