Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
winnaar Fruit Logistica 2012 Innovation Award

Angello eerste paprika zonder zaadjes

De verrassende zoete, zaadloze paprika Angello, het jongste innovatieve verse product dat Syngenta ontwikkelde, won de Innovation Award op de Fruit Logistica 2012, ’s werelds toonaangevende groente- en fruitbeurs. Onder de tien genomineerden werd de minipaprika door de vakbeursbezoekers beschouwd als de meest opmerkelijke innnovatie. "We zijn erg trots op deze prijs. Het is opnieuw een bewijs van het vermogen van Syngenta op zo’n manier te innoveren dat we aan zowel de behoeften van de telers als van de consumenten voldoen", zegt Alexander Tokarz, Head of Vegetables bij Syngenta.



De Angellopaprika is de eerste paprika, die consumenten kunnen eten zonder de zaadjes te verwijderen, omdat deze daadwerkelijk geen zaadjes bevat. Het is een heerlijke, zoete snackpaprika met een frisse, stevige bite. Telers kunnen de paprika gedurende het hele seizoen in hun kassen produceren; het product wordt momenteel geïntroduceerd in Europa.



“De Angellozoete en zaadloze paprika geeft een fantastische smaakbeleving door de hoge en constante kwaliteit van de vrucht. Smaaktesten leerden ons dat deze snackpaprika ook zeer aantrekkelijk is voor nieuwe gebruikers en gebruiks-momenten”, zegt Luciano Fioramonti, EAME Downstream Food Chain Manager bij Syngenta.
Publicatiedatum: