Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aldi wil meer investeren in Poolse markt

Tesco investeert €70 mln in Ierse vestigingen

Polen: 5,8% meer omzet voor Bio Planet
De omzet van het Poolse bedrijf Bio Planet kwam in november neer op 11,4 miljoen zloty (€2,7 miljoen). Jaar op jaar is dat een toename van 5,8%. In 2016 werd in dezelfde maand een omzet behaald van 10,8 miljoen zloty (€2,56 miljoen). Bio Planet is een Poolse leverancier en distributeur van biologische producten. Het bedrijf heeft in november van dit jaar gewerkt aan de implementatie van een nieuw systeem voor het eigen distributiecentrum, dat het verpakken van de producten efficiënter moet maken. Het zogeheten "Box-systeem" optimaliseert het gebruik van dozen zorgt ervoor dat de dozen beter kunnen worden getraceerd. Ook heeft Bio Planet vijftig nieuwe producten aan het assortiment toegevoegd en is het bedrijf gaan samenwerken met een groter aantal vaste telers.
Bron: portalspozywczy.pl

Aldi wil meer investeren in Poolse markt
Aldi wil in 2018 zijn aanwezigheid in de Poolse supermarktsector uitbreiden. Het netwerk wordt langzaam aan uitgebreid met nieuwe winkels, terwijl de keten een grotere focus legt op het verbeteren van bestaande vestigingen. Op dit moment heeft Aldi in Polen 124 filialen in bedrijf, die zich voornamelijk in het westen en zuiden van Polen bevinden. In de afgelopen 10 jaar opende de keten gemiddeld 22 nieuwe vestigingen per jaar. "We kunnen wel zeggen dat we met onze plannen voor 2018 onze investeringen gaan versnellen. We gaan het aantal gemoderniseerde vestigingen verdubbelen, terwijl het aantal nieuwe winkels gelijk zal blijven," zegt Tomasz Gawlik, die als onderdirecteur verantwoordelijk is voor de uitbreiding van Aldi in Polen. Een belangrijk deel van de strategie van Aldi komt neer op de focus op grote steden, waar de keten steeds meer vestigingen opent. Gawlik benadrukt echter dat de kleinere steden niet worden vergeten en dat beide marktsegmenten even belangrijk voor Aldi zijn.
Bron: wiadomoscihandlowe.pl

Tesco investeert €70 mln in Ierse vestigingen
Tesco is in 2018 van plan om €70 miljoen te investeren in zijn Ierse winkelnetwerk. Volgens Tesco Ireland-CEO Andrew Yaxley is het alleen mogelijk om zo'n grote investering te doen als de kernactiviteiten van het bedrijf goed lopen. "Het is zinloos om nieuwe winkels te openen als je basis niet in orde is," aldus Yaxley. 
Klik hier om meer te lezen op esmmagazine.com

VS: lichte inflatie voor voedingsmiddelen in 2018
Het Amerikaanse Bureau of Labor Statistics verwacht dat de consumentenprijsindex voor voedingsmiddelen toe zal nemen van 1,5% naar 2%. De prijzen bij telers voor groente en fruit zullen in 2018 naar verwachting dalen. De prijzen voor fruit zullen dalen met 5% tot 6%, terwijl die van groente af zullen nemen met 7% tot 8%. De retailprijzen voor groente en fruit zullen in 2018 daarentegen iets stijgen, namelijk met 0,5% tot 1,5%
Klik hier om meer te lezen op supermarketnews.com

VS: Kroger implementeert ClickList bij duizendste vestiging
Kroger heeft zijn online afhaalservice ClickList bij zijn duizendste vestiging geïntroduceerd. De online service is gericht op consumenten en focust op het geven van meer toegang tot producten, recepten, digitale kortingsbonnen en promotieacties, die via de makkelijk te gebruiken ClickList-app voor handen zijn.
Bron: progressivegrocer.com

Amazon plant winkels in Duitsland
Amazon is van plan om in de toekomst in Duitsland fysieke winkels te openen. De winkels zullen identiek zijn aan de vestigingen die Amazon heeft geopend in de VS. Volgens de Ralf Kleber, de onderdirecteur van Amazon voor Duitsland, is het niet zozeer een vraag óf dit zal gebeuren, maar meer van wanneer: "Consumenten houden van de diversiteit van zowel online als traditionele retail. De traditionele sector is nog steeds goed voor 90% tot 95% van alle omzet in Duitsland."
Klik hier om meer te lezen op ecommercenews.eu
Publicatiedatum: