Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe publicatie van United Fresh Produce Association

VS: Totale AGF-uitgaven blijven stijgen

De United Fresh Produce Association, een Amerikaanse branchevereniging voor telers, heeft zijn jaarlijkse verslag van de AGF-sector uitgegeven. De 2016 Year in Review-editie van de publicatie FreshFacts on Retail geeft een overzicht van alle retailtrends voor AGF van het afgelopen jaar. Ook wordt er aandacht besteed aan consumentenstatistieken voor versproducten en aan hoe specifieke producten hebben gepresteerd. 

Meer bio en maaltijdpakketten

Uit het verslag blijkt dat de totale uitgave aan verse groenten en fruit blijft stijgen. Ook wordt er meer omzet gedraaid met biologische producten en wordt de consumptie gestimuleerd door innovatieve producten met toegevoegde waarde, zoals maaltijdpakketten.

De Year in Review-editie van dit jaar bevat aan de hand van seizoenscategorieën een aantal uitvoerige analyses van zachtfruit, avocado's en druiven. Ook wordt er aandacht besteed aan de ontwikkelingen omtrent e-commerce en thuisbezorging, die mogelijk tot een revolutie in consumentengedrag kunnen leiden. Verder bevat de uitgave een artikel over de huidige trends van het biosegment, waarin onder andere te lezen is welke soorten bioproducten voor meer omzet hebben gezorgd. 

"Wat we duidelijk kunnen zien is hoe nieuwe groenten- en fruitrassen worden ontwikkeld, die meer gefocust zijn op de consument en zodoende voor meer omzet bij retailketens moeten zorgen. Het betreft hier alledaagse producten als consumptiedruiven, maar ook innovatieve producten zoals nieuwe maaltijdpakketten," zegt Jeff Oberman. Oberman is als onderdirecteur bij United Fresh verantwoordelijk is voor handelsrelaties. Ook is hij verbonden aan de Retail-Foodservice Board van United Fresh. 

"Consumenten zoeken naar gezondere voeding en blijven daarom kiezen voor verse groenten en fruit. In dit verslag breiden we ons onderzoek uit om te zien hoe deze consumenten mogelijk zogeheten early adopters gaan zijn van online diensten zoals thuisbezorging. Het Retail-Foodservice Board van United Fresh werkt voortdurend aan de analyse van trends en statistieken die onze leden kunnen helpen om hun marketing en strategieën te verbeteren."

FreshFacts on Retail wordt uitgegeven in samenwerking met Nielsen Fresh en wordt gesponsord door Del Monte Fresh Produce. De uitgave brengt retailprijzen en markttrends in kaart van zowel de tien belangrijkste AGF-producten als van andere productcategorieën.

Leden van United Fresh kunnen het FreshFacts on Retail-verslag hier gratis downloaden. Het verslag kost voor niet-leden $50 (€47,18). 

Voor meer informatie:
Jeff Oberman
United Fresh
Tel: 831-600-8922

Matt Lally
Nielsen Fresh 
Tel:813-366-8556
Publicatiedatum: