Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Auchan blijft investeren in Rusland

Lidl gaat 5.000 banen in VK creëren

Lidl gaat 5.000 banen in VK creëren
Lidl is van plan om £70 miljoen (€83,4 miljoen) te investeren in een nieuw hoofdkwartier in Londen. Ook gaat de keten 5.000 banen genereren in de hoofdstad. Lidl heeft aangegeven dat de nieuwe banen onderdeel zijn van een plan om bijna 250 nieuwe vestigingen in Londen te openen als onderdeel van een driejarenplan. Met dit plan is een totale investering gemoeid van £1,5 miljard (€1,8 miljard).

Asda verkoopt groente voor 20p per pak
De Britse keten Asda heeft de prijzen van een aantal groenten verlaagd tot 20p (€0,24) per pack. De groenten zijn typisch voor het kerstdiner. Consumenten van Asda krijgen met de kerstdagen voor 20p 500 gram spruiten, een kilo wortelen, 360 gram broccoli of 500 gram pastinaak.

Britse supermarktomzet daalt met £800 mln 
Volgens recent onderzoek van Nielsen is de omzet van de Britse supermarktsector dit jaar gedaald met £800 miljoen (€952,6 miljoen). De redenen hiervoor zijn de aanhoudende prijzenoorlog en de gedaalde koerswaarde van de Britse pond. Grote merken als Carlsberg, Warburtons, Pampers, en Heinz hadden hier het meest van te lijden, ook wegens de concurrentie met huismerken van de grote supermarktketens. Ook werd er weinig omzet gedraaid in de vleessectie, omdat veel supermarkten in reactie op de lage prijzen van discountketens hun eigen prijzen fors hebben verlaagd.

Mercator heeft lagere omzet in 2017
De Sloveense keten Mercator richt zich met 2017 op een jaaromzet van €2,4 miljard. Dat is minder dan de verwachte omzet van 2016 van €2,6 miljard. Volgens de retailer, die in handen is van het consortium Agrokor, heeft de afname in omzet te maken met een verhoogde focus op de kernactiviteiten in retail van de keten.

Dunnes Stores en SuperValu samen grootste in Ierland

Dunnes Stores en SuperValu staan op een gedeelde eerste plaats binnen de Ierse supermarktsector. Beide ketens hebben een marktaandeel van 22,5%, aldus cijfers van Kantar Worldpanel. "Vorige maand bereikte Dunnes voor het eerst de toppositie. Die wordt nu gedeeld met SuperValu, wat laat zien hoeveel concurrentie er in deze markt is. Met de kerstdagen in aantocht is er slechts 0,7% verschil tussen de drie grootste retailketens van Ierland," aldus David Berry van Kantar.

Lenta breidt uit in Sint Petersburg 
De Russische keten Lenta heeft zijn elfde vestiging geopend in Sint Petersburg. Het is de dertiende winkel van Lenta die dit jaar in bedrijf gaat. De keten heeft nu een netwerk van 184 vestigingen verspreid over 77 steden in Rusland, waaronder 45 supermarkten in Moskou en Sint Petersburg. De nieuwe winkel heeft een oppervlak van 2.138 vierkante meter en een verkoopruimte van 1.291 vierkante meter. Het assortiment beslaat zo'n 6.500 producten, waarvan een groot deel specifiek is gericht op de lokale inwoners van Sint Petersburg.

Roemeense keten Profi wil in 2017 200 winkels openen
De Roemeense keten Profi heeft op dit moment een netwerk van 500 winkels. Het bedrijf is van plan om daar volgend jaar 200 nieuwe vestigingen aan toe te voegen. Dit betekent dat het bedrijf in 2017 tientallen nieuwe winkelmanagers aan zal nemen. Volgens directeur Daniel Cristea zal dit geen probleem voor de keten worden, omdat Profi een goed werkend systeem gebruikt om toekomstige managers te trainen.

Auchan blijft investeren in Rusland
Auchan heeft zijn honderdste Russische hypermarkt geopend. De Franse retailgroep heeft bovendien aangekondigd verder te investeren in de Russische sector. De directeur van de Russische tak van Auchan, Jean-Pierre Germain, heeft onlangs bevestigd dat de keten in 2016 naar verwachting in totaal RUB 22,0 miljard (€344,5 miljoen) heeft geïnvesteerd in plaats van de aanvankelijk geraamde RUB 17,0 miljard (€266,2 miljoen). Op de middellange termijn gaat Auchan ergens tussen de RUB 20,0 miljard en RUB 30,0 miljard (€313,4 miljoen en 469,7 miljoen) investeren in het openen van nieuwe winkels en moderniseren van bestaande vestigingen.
Publicatiedatum: