Franchisenemer als local hero in de buurt

Volgens Jack Mahu, franchisenemer van de AH's in 's Gravendeel, zijn de huidige trends in de supermarkt: aandacht voor biologische, duurzame en gezonde producten, versbeleving en de opkomst van online. Die ontwikkelingen gaan snel en elke supermarkt wil zich hiermee onderscheiden. Er is tevens een verschuiving naar efficiƫnter winkelen, ruimere openingstijden en food service, het consumptie gereed aanbieden van voedsel, ziet Henk Hofstede, sector banker retail bij ABN AMRO. "De term 'hybride consument' valt meer en meer: mensen kopen zowel on- als offline even makkelijk en doen boodschappen bij premium-supers als Albert Heijn (AH), maar ook bij discounters als Aldi en Lidl." Franchisers moeten zich daarom profileren als local hero's zegt hij. Zelf op de vloer aanwezig zijn en weten wat er speelt bij de klanten.

Lees het hele artikel hier

Bron: denationalefranchisegids.nl



Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven