Aldi Oostenrijk laat herkomst AGF analyseren

Aldi S├╝d dochter Hofer laat als eerste Oostenrijkse levensmiddelhandelaar aanvullend de herkomst van groenten en fruit analytisch controleren, zodat klanten op de Oostenrijkse herkomst van de producten kunnen vertrouwen.

Het bedrijf 'Imprint Analytics' identificeert door middel van isotopenanalyse de onmiskenbare 'vingerafdruk' van de verse producten en vergelijkt deze met referentiemonsters, die van tevoren bij de telers direct ter plaatse genomen zijn. Daarmee kan precies na worden gegaan of bijvoorbeeld de 'Oostenrijkse' tomaten daadwerkelijk uit Oostenrijk stammen of in tegenspraak met de herkomstopgave op het product in het buitenland zijn bijgekocht.

Deze vingerafdruk ontstaat op grond van lokale bijzonderheden in de grond en verschillende klimaatomstandigheden. Gedurende de groei ontwikkelt de plant daarom een natuurlijke markering - een heel specifiek patroon aan stabiele isotopen die ook na alle verwerkingsprocessen behouden blijft. Dit patroon kan met speciale analytische methodes zichtbaar worden gemaakt en zo kan de eenduidige vingerafdruk van de plant geïdentificeerd worden. Een herkomst- en identiteitscontrole is daarmee uitsluitend analytisch mogelijk, onafhankelijk van alle documenten.



Dankzij deze procedure garandeert Hofer haar klanten kwalitatief hoogwaardige producten met 100% Oostenrijkse herkomst tegen de beste prijs-kwaliteitsverhouding.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven