Albert Heijn breidt Buitenbeentjes-assortiment uit
Frank Loos: "Ik ben sinds 16 jaar werkzaam bij AH, bijna de hele periode in aardappelen, groente en fruit. Als senior category manager groenten ben ik verantwoordelijk voor de categorieën onbewerkte en bewerkte groente bij AH. Geïnspireerd door de Legumes Moches van de supermarktketen Intermarche in Frankrijk zijn we de buitenbeentjes actie begonnen.
De Buitenbeentjes
"We hebben een productrange geïntroduceerd waarbij we groenten en fruit aanbieden die buiten onze normale specificaties vallen. Dit zegt natuurlijk niet dat ze anders vernietigd zouden zijn. De kwaliteit is gewoon goed, ze zien er alleen iets anders uit dan klanten gewend zijn."
"Als product hebben we in eerste instantie een doos bedacht met een seizoensmatige wisselende invulling. Deze hebben we online aangeboden en ook in de winkel. Later zijn we gaan uitbreiden met appelen, peren en paprika's en er komen nog meer toevoegingen aan."
"De naam 'buitenbeentjes' is het resultaat van een stukje interne crowdsourcing en komt bij onze marketingafdeling vandaan."
Voor wie zijn de buitenbeentjes?
"Mensen, die het thema voedselverspilling belangrijk vinden maar vanwege de lagere prijzen is het ook interessant voor mensen met een kleinere portemonnee. We zijn aangenaam verrast door de hoeveelheid aandacht die dit concept heeft gekregen. Een advies bij het tegengaan van voedselverspilling is om het gewoon te doen. Door vallen en opstaan kom je uiteindelijk verder dan met praten."
Bron: FutureProof