Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Supervalu maakt zich klaar voor spin-off Save-A-Lot

Lidl bereidt zich voor op Brexit

VS: Supermarkten verliezen online omzet aan Amazon
Een enquête onder 12.000 online consumenten in Amerikaanse stadsgebieden laat zien dat er sprake is van een verlies aan online omzet. Retailers als Amazon nemen 84% van de online boodschappen in. Ondanks de vooralsnog beperkte aanwezigheid van Amazon Fresh is Amazon de grootste online supermarkt. Het percentage aan consumenten dat bij Amazon zijn boodschappen doet is in de afgelopen 30 dagen gestegen met 25% in vergelijking met 2013. (fruitworldmedia.com)

VS: Supervalu maakt zich klaar voor spin-off Save-A-Lot

Supervalu heeft gezorgd voor een lening van $1,5 miljard (€1,3 miljard). Het geld is nodig om Supervalu's discountketen Save-A-Lot in een zelfstandige onderneming te veranderen. (startribune.com)

VK: Lidl bereidt zich voor op Brexit
Lidl heeft aangegeven bezig te zijn met het maken van plannen om zijn belangen te beschermen bij een eventuele Brexit. Enkele dagen hiervoor hebben drie voormalige topmanagers van supermarktsector gewaarschuwd dat het wegtrekken van het Verenigd Koninkrijk uit de EU grote gevolgen zal hebben voor consumenten. Lidl zegt echter dat er geen gevolgen zullen zijn voor zijn bedrijfsvoering, mocht de Brexit daadwerkelijk plaatsvinden. "We bereiden ons voor op verschillende scenario's waarmee we in staat zijn om ons aan te passen op de mogelijke gevolgen voor onze onderneming," aldus een woordvoerder van de keten. Lidl in de komende drie jaar £1,5 miljard investeren in nieuwe winkels en de renovatie van bestaande vestigingen. (expressandstar.com)

Australië: Coles verdubbelt assortiment van kant-en-klaarmaaltijden

Coles heeft zijn assortiment aan kant-en-klaarmaaltijden fors uitgebreid. De prijzen van de producten zijn verlaagd en de kwaliteit is verbeterd. Hiermee wil de keten in spelen op de groeimogelijkheden van deze productcategorie. (igd.com)

Zuid-Korea: Omzetgroei in eerste kwartaal Emart
De Zuid-Koreaanse supermarktketen Emart heeft in het eerste kwartaal een jaar-op-jaar toename in zijn omzet gezien van 4,7% tot KRW3.361 biljoen (€2,53 miljard). Het bedrijf wil zich gaan focussen op winkels met een kleiner format, online retail en zijn huismerkproducten in buitenlandse markten. Emart wil zijn huismerk in China en Vietnam op de markt zetten. Ook wil de keten het huismerk exporteren naar retailers in de VS, Europa en Oceanië. (igd.com)

Amazon Fresh van start in Verenigd Koninkrijk

Amazon's online supermarkt Amazon Fresh gaat naar verwachting in mei van start in het Verenigd Koninkrijk. Volgens de branchemedia van de Britse supermarktsector is Amazon Fresh in Oost-Londen als proef al ingezet, maar Amazon weigert hier verder over uit te wijden. Amazon Fresh is al zeven jaar actief in de VS. (techexec.com.au)

Filipijnen: Robinsons meldt sterk eerste kwartaal

De Filipijnse supermarktketen Robinsons had een sterk eerste kwartaal, waarin zijn netto omzet steeg met 15,1% tot PHP22,7 miljard (€432,2 miljoen). De like-for-like omzet van alle formats van het bedrijf steeg met 9%. Ook werd de omzet geholpen door goede prestaties bij recentelijk geopende vestigingen. Het bedrijf is van plan om in samenwerking met HappyFresh een online bezorgdienst op te zetten. (igd.com)

Aldi goedkoopste in Nederland
Aldi is de goedkoopste supermarkt in Nederland. Dit blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd door Kassa. Het is de vierde keer op rij dat Aldi de goedkoopste keten van Nederland is.

VS: ShopRite krijgt sla van Terra Tech
Edible Garden, een dochteronderneming van Terra Tech Corp, heef zijn eerste lading met voedingsmiddelen verrijkte bladsla geleverd aan de supermarkten van ShopRite. Het product is ontwikkeld in samenwerking met Nutrasorb en de Rutgers-universiteit. De sla draagt de naam SUPERLEAF. (proactiveinvestors.com)

Qatar: Safari Group opent Mango Festival 2016
Safari Hypermarket Group heeft onlangs het Mango Festival 2016 geopend bij zijn vestigingen in Qatar. In de actie worden 60 mangovariëteiten uit India, Pakistan, Brazilië, Thailand, Ivoorkust, Sri Lanka, Jemen, Soedan en Bangladesh aangeboden. Ook zijn er op mango's gebaseerde producten als deegwaren beschikbaar in enkele vestigingen. (thepeninsulaqatar.com)

Taiwan's grootste supermarktketen breidt uit

De Taiwanese supermarktketen Pxmart wil met het einde van volgend jaar zijn winkelnetwerk hebben uitgebreid van 855 naar 1.000 vestigingen. (igd.com)


Candando opent 10 hypermarkten in Angola

Het Angolese bedrijf Contidis heeft zijn eerste Candando-hypermarkt geopend in Luanda te Angola. Het bedrijf heeft contracten getekend met 15 binnenlandse telers, die 90% van alle groente en 40% van het fruit zullen leveren. Het totale AGF dat door de telers aan de winkelketen geleverd wordt zal neerkomen op ongeveer 300 ton per maand. (esmmagazine.com)

Maleisië: Aeon investeeret RM650 miljoen in uitbreidingen
Klik hier om het artikel te lezen.


De groeistrategie van Auchan's in China
Auchan draagt een aantal van zijn winkels over aan RT-Mart en verkent het premium segment van de supermarktsector. Ook wordt er gewerkt aan e-commerce in China. 
Klik hier om verder te lezen.
Publicatiedatum: