Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzetgroei voor Univeg

Ondanks een lichte omzetdaling in het laatste kwartaal van vorig jaar tekende Univeg over het hele jaar voor een lichte groei. Eerder deze week presenteerde de Belgische onderneming, sinds vorig jaar onderdeel van Greenyard Foods, de voorlopige resultaten.

In het laatste kwartaal van 2015 haalde Univeg een omzet van 751,9 miljoen euro. Dat is een lichte daling van 2,3 procent of 18,1 miljoen euro. Over de twaalf maanden van 2015 kwam de omzet uit op 3,2 miljard euro, een stijging van 2,4 procent of 74,8 miljoen euro ten opzichte van het voorgaande jaar. Belangrijkste oorzaak voor de groei is een stijging in volume en prijzen.



"De stijging van de omzet toont duidelijk de robuustheid van de bedrijfsactiviteiten van Fresh (het segment waar Univeg onder valt, red.) als ook onze flexibiliteit om volumes te herverdelen binnen onze bestaande klantenportefeuille na de beslissing in het begin van 2015 om een Duitse klantenrelatie niet meer verder te zetten," aldus het persbericht.

CEO Marleen Vaesen is opgewekt over de resultaten: "Onze omzet is toegenomen tijdens de eerste 12 maanden tot december 2015 dankzij het herstel van het evenwicht in onze klantenportefeuille. Bovendien heeft onze Fresh divisie voor de eerste keer in 2015 een stijging van de REBITDA gerealiseerd op kwartaalbasis na het beƫindigen van een klantenrelatie in het begin van 2015. Dit toont duidelijk de robuustheid van de Fresh bedrijfsactiviteiten alsook onze flexibiliteit om volumes te herverdelen binnen onze bestaande klantenportefeuille."

Het REBITDA kwam uit op 18,8 miljoen euro, een stijging van 1,4 miljoen euro of 8 procent ten opzichte van 2014. Dat was de eerste keer dat jaar dat het REBITDA steeg nadat in het begin van 2015 de relatie met een Duitse klant werd afgebroken. Over het hele jaar daalde de REBITDA met 3,8 procent ten opzichte van 2014 en kwam uit op 74,3 miljoen euro.

Ook voor de toekomst is Marleen positief: "We blijven nauw samenwerken met onze belangrijkste klanten met als doel volumes te verhogen, voordeel te halen uit operationele efficiƫntieverbeteringen en om onze klantenportefeuille verder te versterken middels het ontplooien van nieuwe, duurzame activiteiten. Ondertussen blijven onze teams focussen om te objectieven van de fusie te bereiken."
Publicatiedatum: