CEO Dave Lewis: "In 2014 deden we zelf onderzoek naar bepaalde praktijken uit het verleden, die schadelijk waren voor onze leveranciers. We deelden deze praktijken met GCA en deelden publiekelijk onze excuses aan. Vandaag wil ik me opnieuw verontschuldigen. Het spijt ons."
"In januari 2015 hebben we in onze bedrijfsvoering belangrijke veranderingen aangebracht, die de meerderheid van de historische praktijken waarnaar wordt verwezen in het rapport, aanpakken. Door te herorganiseren, ons opnieuw te focussen en onze teams opnieuw op te leiden, werken we op een wijze die in overeenstemming is met de aanbevelingen."
Onderdeel van de verbetering van de relaties met leveranciers zijn een uitgebreid overzicht van hoe Tesco werkt met alle 3.000 Britse leveranciers en 14 belangrijke initiatieven voor verbetering van de samenwerking en bedrijfsvoering, zoals het initiatief waardoor Tesco de eerste Britse retailer wordt die z'n betalingstermijnen deelt met z'n leveranciers voor meer transparantie en consistentie. Het betalingstermijn voor honderden kleine en middelgrote bedrijven in het Verenigd Koninkrijk is 14 dagen. Tesco richtte ook een leveranciersnetwerk van 2.500 man op, plus een speciale hulplijn voor leveranciers om eventuele problemen binnen 48 uur op te lossen.