Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Excuus van Tesco voor benadelen van telers

Op dinsdag 26 januari werd een rapport van de Groceries Code Adjudicator's (GCA) gepubliceerd over leverancierskwesties uit het verleden, waar Tesco niet erg positief uitkwam. Het bedrijf zal moeten blijven werken aan het opbouwen van het vertrouwen van leveranciers.

CEO Dave Lewis: "In 2014 deden we zelf onderzoek naar bepaalde praktijken uit het verleden, die schadelijk waren voor onze leveranciers. We deelden deze praktijken met GCA en deelden publiekelijk onze excuses aan. Vandaag wil ik me opnieuw verontschuldigen. Het spijt ons."

Lewis zei dankbaar te zijn voor de professionele manier waarop het onderzoek werd uitgevoerd. "We aanvaarden de rapportbevindingen, die in overeenstemming zijn met ons eigen onderzoek." De CEO vertelde dat Tesco het laatste jaar hard heeft gewerkt om de keten een heel ander bedrijf te maken dan die werd beschreven in het GCA-rapport. De focus op de operationele marge had schadelijke gevolgen voor het bedrijf en onze relaties met leveranciers. Dit is nu fundamenteel veranderd."

"In januari 2015 hebben we in onze bedrijfsvoering belangrijke veranderingen aangebracht, die de meerderheid van de historische praktijken waarnaar wordt verwezen in het rapport, aanpakken. Door te herorganiseren, ons opnieuw te focussen en onze teams opnieuw op te leiden, werken we op een wijze die in overeenstemming is met de aanbevelingen."

Volgens het rapport is de overgrote meerderheid van Tesco's leveranciers vandaag de dag positiever over het bedrijf, vergeleken met de meningen tijdens de onderzochte periode.

Onderdeel van de verbetering van de relaties met leveranciers zijn een uitgebreid overzicht van hoe Tesco werkt met alle 3.000 Britse leveranciers en 14 belangrijke initiatieven voor verbetering van de samenwerking en bedrijfsvoering, zoals het initiatief waardoor Tesco de eerste Britse retailer wordt die z'n betalingstermijnen deelt met z'n leveranciers voor meer transparantie en consistentie. Het betalingstermijn voor honderden kleine en middelgrote bedrijven in het Verenigd Koninkrijk is 14 dagen. Tesco richtte ook een leveranciersnetwerk van 2.500 man op, plus een speciale hulplijn voor leveranciers om eventuele problemen binnen 48 uur op te lossen.

Voor meer informatie, bezoek www.tescoplc.com.
Publicatiedatum: