Toekomstig team Ahold-Delhaize bekend

Toekomstig executive team beoogd fusiebedrijf Ahold en Delhaize bekendgemaakt
De Nederlandse supermarktketen Ahold en de Belgische branchegenoot Delhaize Groep hebben de samenstelling bekendgemaakt van het beoogde executive committee van Ahold Delhaize, ingaand vanaf de voltooiing van de voorgenomen fusie van de twee ondernemingen. Ahold en Delhaize liggen op schema om de voorgenomen fusie medio 2016 af te ronden.

Het toekomstige executive committee zal bestaan uit de leden van de management board:
  • Dick Boer, CEO
  • Frans Muller, Deputy CEO en Chief Integration Officer
  • Jeff Carr, CFO
  • Pierre Bouchut, COO Europe
  • Kevin Holt, COO USA
  • James McCann, COO USA
aangevuld met de volgende vier leden (in alfabetische volgorde), die rechtstreeks zullen rapporteren aan de Ahold Delhaize CEO:

Marc Croonen, Chief Sustainability, Transformation & Communications Officer
Hanneke Faber, Chief E-Commerce & Innovation Officer
Jan Ernst de Groot, Chief Legal Officer
Abbe Luersman, Chief Human Resources Officer

Ahold en Delhaize Groep hebben twee nieuwe rollen gecreƫerd in het toekomstige executive committee om de ambities van de onderneming op het gebied van verantwoord ondernemen en innovatie vorm te geven en aan te sturen: Chief Sustainability, Transformation & Communications Officer en Chief E-Commerce & Innovation Officer. In de supervisory board krijgen deze gebieden de bijzondere aandacht van een sustainability & innovation committee.

De Management Board is verantwoordelijk voor het bestuur en de besluitvorming in de nieuwe onderneming en legt verantwoording af aan de supervisory board en aandeelhouders. Het toekomstige executive committee heeft de dagelijkse leiding van de onderneming. Dit team is samengesteld vanuit beide ondernemingen en vormt een goede combinatie van functionele en retailervaring om een bedrijf te leiden dat met een groter bereik nog meer kan bieden aan de klanten en de samenleving. Het team zal werken aan de invulling en uitvoering van de integratie zonder de aandacht voor de klant en het commerciƫle succes te verminderen.

Bron: Ahold

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven