Lidl wil Amerikaanse markt veroveren
Lidl-directeur Sven Seidel verklaarde tegenover de Duitse krant 'Handelsblatt': "Dat is voor ons een grote zaak. Het is de stap naar een totaal nieuwe markt." Tot nu toe is Lidl uitsluitend op de Europese markt vertegenwoordigd.
"Het tempo zal erg hoog zijn. We willen groeien. De VS vormen een strategische markt voor ons", aldus de directeur. De discountgigant wil zich bovendien aan de plaatselijke behoeftes aanpassen. Circa 200 medewerkers houden zich momenteel bezig met de voorbereidingen in de VS.
Het bedrijf wil op de Amerikaanse markt bovendien niet onder de naam 'discounter' optreden. Seidel benadrukte dat dit begrip daar voor non-foodwinkels staat. "We spreken liever van 'limited assortment'", aldus Sven Seidel.
Het principe van Lidl moet in Amerika echter hetzelfde blijven. "We brengen de beste kwaliteit tegen de beste prijs", vervolgt Sven zijn verhaal. Bang voor concurrent Aldi is Sven niet: "De Verenigde Staten zijn groot. Daar zullen we elkaar niet storen."