Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Avond met de sterren

Hoewel er geen rode loper was, geen paparazzifotografen, geen TV camera's of andere media, was het nieuwe opleidingspand van SVO te Houten 3 november wel gevuld met sterren. AGF sterren om precies te zijn! Met meer aanwezigen dan zich vooraf hadden aangemeld, werd het een boeiende, inspirerende en motiverende avond.



Lancering Groenteman met Ster
Tijdens de beurs in Houten was er voor de groentemannen een eerste kennismaking met 'Groenteman met Ster'. In navolging van de reeds bestaande initiatieven Slager met Ster en Bakker met Ster gaat ADN de uitdaging aan om, in samenwerking met initiator NBC (Nederlands Bakkerij Centrum), Groenteman met Ster te lanceren. Een landelijke informatieavond werd gehouden bij SVO te Houten.

Omdat we te gast waren in het (prachtige) nieuwe pand van SVO, werd door Karel de Leest een introductie gehouden. Hierin vertelde hij over de toekomstplannen van SVO en de wijze waarop SVO onderscheidend werkt en innovatief probeert te zijn binnen hun vakgebied. Daarbij werd natuurlijk de link gemaakt richting de aanwezige ondernemers, die ook als opdracht meekregen om vooral onderscheidend te zijn. Vanzelfsprekend kan dit door middel van het uitbreiden van kennis en ondernemersvaardigheden. Hierin is SVO al jarenlang een trouwe partner binnen de AGF branche.



Vervolgens namen de vertegenwoordigers van het NBC uitgebreid de tijd om het concept van Groenteman met Ster toe te lichten. De belangrijkste conclusie hieruit was toch wel dat de ondernemer, samen met zijn team, de strijd vooral met zichzelf aangaat binnen de wedstrijd. Alle onderdelen van het ondernemerschap worden beoordeeld (de zogenoemde '360 graden benadering'). Hieruit volgen resultaten, rapportages en aanbevelingen, waar de bedrijven weer mee verder kunnen. Bij het vorige Magazine zat een inlegvel waarop je de details van de wedstrijd kon lezen. Heb je deze gemist? Bel of mail ons even, natuurlijk ook voor overige vragen, en we sturen de informatie toe

Bevlogen ondernemer
Het nut en effect van meedoen met de 'wedstrijd' kan eigenlijk alleen goed worden verteld door een verhaal uit de praktijk. Hiervoor was een slager uitgenodigd: Cees van den Berg uit Zetten. Niet zomaar een slager, maar een ondernemer met veel ervaring, veel passie, bevlogenheid en met een heel duidelijk verhaal. Cees van den Berg is duidelijk onderscheidend op verschillende fronten en wist dat met een geweldig verhaal vol passie over te brengen.



Peiling
Om echt van start te kunnen gaan in 2016, zijn er minimaal 40 inschrijvingen nodig. Dinsdagavond 3 november moest uitsluitsel geven of we dat aantal kunnen bereiken of niet. De benodigde veertig inschrijvingen zijn er nog niet, maar het uitzicht om het te gaan halen is goed! Aan het einde van de avond werden de aanwezige bedrijven gevraagd om in te schrijven of anders aan te geven waarom niet ingeschreven werd. Dit resulteerde in 26 directe inschrijvingen en een aantal ondernemers dat er nog serieus over na gaat denken. Hieruit kon de conclusie worden getrokken, dat van de aanwezigen ruim 80% zich in hebben geschreven. Het verhaal van Groenteman met Ster is dus meer dan positief ontvangen!

Groothandel achter het initiatief
De groothandel is vooraf gevraagd om mee te helpen in de communicatie naar en werving van deelnemers. Dit is door de benaderde groothandelaren heel goed opgepakt, waardoor we een mooi aantal ondernemers in de zaal hadden. Daarnaast heeft groothandelaar Postuma uit IJsselmuiden als eerste groothandelaar ook nog eens aangegeven de wedstrijd voor zijn klanten te gaan sponsoren. De totale investering om mee te doen aan groenteman met Ster is per bedrijf €998,- voor leden en €1248,- voor niet-leden. Postuma gaat hier per deelnemende klant de helft aan mee betalen. Natuurlijk hopen we dat de andere groothandelaren dit mooie voorbeeld volgen of op een andere manier de eigen klanten stimuleren om mee te gaan doen. Groenteman met Ster kan namelijk een belangrijke bijdrage leveren in het versterken van de gehele branche. Iets waar alle ketenpartijen profijt van kunnen hebben en er gezamenlijk gebouwd kan worden aan een sterke branche.

Kunnen we van start?
Zoals aangegeven hebben we minimaal 40 deelnemers nodig. Dit mogen er natuurlijk ook 80 zijn, maar in ieder geval niet minder. ADN heeft een geweldig gevoel over gehouden aan de avond, maar we zijn er dus nog niet. Je kunt je dus nog aangeven om mee te gaan doen. Neem contact met ons op of vraag je groothandelaar wat ze kunnen betekenen hierin. Er moet nog veel werk worden verzet om alles klaar te krijgen voor we van start kunnen. Doe mee en wordt ook de STER van de branche!

Publicatiedatum: