Egyptische Citrozone gericht op EU
De belangrijkste exportmarkten van de Citrozone zijn Scandinavië (voornamelijk Zweden en Finland) en Oost-Europa (vooral Tsjechië), met ook een aantal klanten in het Verenigd Koninkrijk. "Dit verschilt enorm van de huidige trend onder Egyptische exporteurs, die erg gericht zijn op het Verre Oosten, gedeeltelijk omdat ze de lagere kwaliteit CAT2 accepteren, terwijl Europa CAT1 ontvangt. Wij verkiezen Europa vanwege de kortere transporttijden."
Wat betreft het assortiment: hoewel het bedrijf zich tot nu toe alleen heeft gericht op navel- en Valenciasinaasappelen, proberen ze dit jaar ook grapefruit, citroen en mandarijnen te brengen. Abdehlady gelooft dat deze stap richting diversificatie zeer belangrijk is. "Als je de klant slechts één product aanbiedt, is het veel moeilijker te verkopen dan wanneer je er twee of drie aanbiedt."
Op het gebied van verpakking: hoewel het brutogewicht van 16 kilo (15 kilo netto) het populairst is, is de Citrozone flexibel en kan het zich aanpassen aan alle eisen van de klant. "Het doel is fruit van premiumkwaliteit te leveren tegen de laagst mogelijke kosten in de gehele Mediterrannee en dat is waarom Europese markten de voorkeur geven aan Egyptische citrus", besluit Abdelhady.
Voor meer informatie:
Ahmed Abdelhady
Citrozone
Tel: 0031 687432278
E-mail: [email protected]
www.citrozone.nl