Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Egyptische Citrozone gericht op EU

Het in Nederland gevestigde bedrijf Citrozone bereidt zich momenteel voor op het nieuwe Egyptische citrusseizoen, dat over ongeveer 15 dagen van start gaat. Volgens CEO Ahmed Abdelhady heeft de Egyptische overheid 20 november als datum ingesteld waarop de export officieel van start mag gaan. "Ik zal binnenkort naar Egypte reizen voor informatie over het volume, de grootte, etc.", aldus de heer Abdelhady.



De belangrijkste exportmarkten van de Citrozone zijn Scandinavië (voornamelijk Zweden en Finland) en Oost-Europa (vooral Tsjechië), met ook een aantal klanten in het Verenigd Koninkrijk. "Dit verschilt enorm van de huidige trend onder Egyptische exporteurs, die erg gericht zijn op het Verre Oosten, gedeeltelijk omdat ze de lagere kwaliteit CAT2 accepteren, terwijl Europa CAT1 ontvangt. Wij verkiezen Europa vanwege de kortere transporttijden."



Wat betreft het assortiment: hoewel het bedrijf zich tot nu toe alleen heeft gericht op navel- en Valenciasinaasappelen, proberen ze dit jaar ook grapefruit, citroen en mandarijnen te brengen. Abdehlady gelooft dat deze stap richting diversificatie zeer belangrijk is. "Als je de klant slechts één product aanbiedt, is het veel moeilijker te verkopen dan wanneer je er twee of drie aanbiedt."

Op het gebied van verpakking: hoewel het brutogewicht van 16 kilo (15 kilo netto) het populairst is, is de Citrozone flexibel en kan het zich aanpassen aan alle eisen van de klant. "Het doel is fruit van premiumkwaliteit te leveren tegen de laagst mogelijke kosten in de gehele Mediterrannee en dat is waarom Europese markten de voorkeur geven aan Egyptische citrus", besluit Abdelhady.

Voor meer informatie:
Ahmed Abdelhady
Citrozone
Tel: 0031 687432278
E-mail: [email protected]
www.citrozone.nl
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer